خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای مطرح شد؛

اعتراض تشکل‌های کارگری قزوین به وضعیت اقشار ضعیف جامعه و بی‌توجهی مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۷۴

جمعی از تشکل‌های کارگری استان قزوین در نامه‌ای از رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند در وضعیت اقتصادی افسار گسیخته فعلی کشور از اقشار ضعیف جامعه دفاع و حمایت کنند.

به گزارش ایلنا، جمعی ازتشکل‌های کارگری استان قزوین در نامه‌ای از رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستند در وضعیت اقتصادی افسار گسیخته فعلی کشور از اقشار ضعیف جامعه دفاع وحمایت کنند.

 تشکیلات خانه کارگر استان قزوین، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان، کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان قزوین، انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قزوین، اتحادیه سراسری زنان کارگر، اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران و انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان البرز... این نامه را به امضا رسانده‌اند.

متن این نامه که به امضای تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان قزوین رسیده، به شرح زیر است:

گرگ نزدیک چراگاه شبانه رفته به خواب/ بره دور از رمه و عزم چرانی دارد

وقتی می‌گوییم امور معیشتی مردم دچار هرج و مرج شده اولین سوال این است که چه بلایی قرار است بر سر خانواده کارگران بیکار و اخراجی بیاید. نگاهی به عملکرد این روزهای مجلس و دلمشغولی نمایندگان گویای دلسوزی آنها نیست به معیشت خانواده‌های کم‌درآمد و هزاران بیکار که محتاج نان شب می‌باشند، است.

متاسفانه نمایندگان مجلس تمام تکالیف خود را در مقابل مسوولیت نمایندگی مردم در مجلس فراموش کرده و اوجب واجبات شده استیضاح وزرا و نهایت سرنگونی دولت تمام زندگی و گذران روزمره نمایندگان شده سیاست دوگانه و چندگانه و تلاش برای پیروزی برطرف مقابل و اینکه تکلیف مردم با این بازار افسارگسیخته چه می‌شود خدا می‌داند. دفاع از اقشار ضعیف به فراموشی سپرده شد، گرانی بی‌حد و مرز و مایحتاج مردم، بالا رفتن اجاره‌بها، گرانی اقلام مورد نیاز شروع سال تحصیلی و... آیا نمایندگان مجلس و مسوولین دولت به فکر میزان درآمد مردم و حقوق کارگران و بازنشستگان هستند؟ اگر هستند برنامه هزینه کرد حقوق ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ما بدهند که هزینه‌های جاری زندگی خانواده، اجاره‌بها و هزینه تحصیلی و... چگونه مدیریت کنند؟

ما امید آن داشتیم دولت و مجلس در کنار هم یکپارچه و با هدف واحد امور کشور را پیش ببرند ولی افسوس که همه چیز را فدای راست و چپ کردند و خدا لعنت کند کسانی را که ایجاد تفرقه می‌کنند و آنچه در انقلاب به دست آورده‌ایم به بازی می‌گیرند.

اگر دین را به دنیا نفروخته‌اید بدانید امروزه دین در میان خانواده‌ها در خطر است و نوامیس مردم در خطر قرار گرفته و کار به جایی رسیده که بعضا وارد فروشگاهی شده‌اند و برای یک وعده غذایی پس از ۳۰ سال کارگری به علت عدم تکافوی حقوق دست به دزدی می‌زنند و یک عدد قوطی تن ماهی برای ناهار فرزندانش می‌دزدد و پس از برملا شدن از مسوولین فروشگاه خواهش می‌کند آبرویش را نبرند. چه کسی مقصر است؟ یا کارگری که مدت‌هاست بیکار است دو عدد نان سنگک را برمی‌دارد و بدون پرداخت دو هزار تومان از درب نانوایی خارج می‌شود و زمانی که متوجه شده‌اند خواهش و تمنا دارد که داد نزنید و آبروی مرا نبرید؟ چه کسی مدعی است حقوق کارگر چهار برابر شده است؟ بیایید به جای توجیه سفره مردم را مدنظر قرار دهید. ظرف مدت دو یا سه ماه گذشته اجناس ضروری مردم بین ۳۵ الی ۱۵۰ درصد گران شده چرا؟ دعوای دولت و مجلس هزینه‌اش برای قشر پایین دستی بسیار زیاد است اما مسوولانی را که خود را به خواب زده‌اند، نمی‌شود بیدار کرد. کاش خواب واقعی بود تا با یک تلنگر از خواب بیدار می‌شدند که آن هم مگر در خواب ببینیم که بیدار شده‌اند. چراکه قوای سه گانه هر کدام توپ را به زمین دیگری شوت می‌کنند و هرکدام کم می‌آورند از مقام معظم رهبری هزینه می‌کنند ولی فراموش کرده‌اند این مردم خود را زیرسایه ولی امر مسلمین می‌دانند و در کنار ولی فقیه ایستاده‌اند. بترسید از روزی که به اشاره رهبر انقلاب واقعیت‌ها را بگویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز