خبرگزاری کار ایران

گرایی‌نژاد در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌ها:

تربیت دانش‌آموختگان باید متناسب با تولید بهره‌وری باشد

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۵۹

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تعامل ناکافی بین دانشگاه‌ها و موسسه آموزشی عالی با جامعه، مهم‌ترین چالش پیشروی ما بود، تاکید کرد: متناسب با تولید دانش‌آموخته باید تولید بهره‌وری نیز داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، غلامرضا گرایی‌‌نژاد صبح امروز در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌‌‌‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: سند راهبردی آموزش عالی کشور، مبتنی بر آینده‌‌‌‌نگری، بررسی اهداف کیفی و راهبردهای اساسی تنظیم شده است و به عنوان راهنمای کار ما در دانشگاه‌‌‌ها استفاده می‌‌‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌‌‌های کشور در سال تحصیلی گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمد اختصاصی کسب کردند، اظهار داشت: بودجه امسال دانشگاه‌‌‌های کشور ۱۱.۵ درصد رشد داشته اما براساس شاخص‌‌‌‌‌های استاندارد ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اداره دانشگاه‌‌‌‌های کشور نیاز است که ما با آن استانداردها فاصله داریم.

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: به ازای هر دانشجو در مقطع کاردانی مبلغ ۴۵ تا ۶۵ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۱۰ تا ۱۷۰ میلیون ریال در مقطع دکترای حرفه‌ای ۴۵۰ میلیون ریال و در آموزش دکترای تخصصی و فوق تخصصی از ۱۸۶ تا ۴۳۳ میلیون ریال برای پرداخت به دانشگاه‌‌های کشور در نظر گرفته شده است.

گرایی‌نژاد ادامه داد: ۱۰ میلیون ریال به ازای هر دانشجو برای کار آموزی رشته‌‌های کشاورزی در سال ۱۳۹۷ به دانشگاه‌‌ها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۵ میلیارد ریال برای کمک به جذب نخبگان در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی با هدف حمایت از جذب نخبگان به دانشگاه‌‌ها تخصیص یافت.

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به تقویت و توسعه رشته‌‌های گروه آموزشی علوم پایه و پژوهش‌های بنیادی اختصاص یافته است، تصریح کرد: به غیر از بورسیه، در بودجه امسال ۶۵۰ میلیارد ریال وام ویژه برای دانشجویان دکترا در نظر گرفته شد.

گرایی‌‌‌‌نژاد با بیان اینکه ارتباط سازمان برنامه و بودجه و معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌‌‌ها باید ناگسستنی باشد، خاطرنشان کرد: برای برنامه توسعه، یک سال و نیم برنامه سازماندهی صورت می‌‌‌گیرد تا به مرحله اجرا درآید.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌‌‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت دو روز در دانشگاه بوعلی سینا همدان درحال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز