خبرگزاری کار ایران

انتقاد از سیاست‌های ترامپ در مراسم یادبود سناتور مک‌کین

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۲۰

رؤسای جمهوری پیشین آمریکا در مراسم سناتور فقید جمهوری‌خواه به سیاست‌های رئیس‌جمهوری ایالات متحده تاختند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی صباح، دختر «جان مک‌کین»، سناتور فقید آمریکایی و دو رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در مراسم یادبود سناتور فقید ایالات متحده، از سیاست‌های تفرقه‌انگیز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، انتقاد کردند و خواستار بازگشت مدنیت به میان رهبران جهان شدند. 

«مگان مک‌کین» دختر جان مک‌کین، در مراسم یادبود پدرش، از ترامپ بی‌آنکه نامی از او ببرد انتقاد کرد. او گفت: «امروز برای فوت یکی از بزرگان آمریکا دور هم جمع شده‌ایم. یک بزرگ واقعی، نه مانند یاوه‌گویانی که حتی نمی‌توانند به فداکاری‌هایی پدرم نزدیک شوند یا آدم‌های فرصت‌طلبی که در راحتی زندگی می‌کنند.»

وی افزود: «آمریکای جان مک‌کین نیازی ندارد تا عظمتش احیا شود، چراکه عظمت این کشور همواره پابرجا بوده است.»

حاضران با تشویق از این سخنان استقبال کردند. 

این در حالی است که ترامپ در این مراسم شرکت نکرد و در عوض دختر و دامادش را برای ادای احترام به آنجا فرستاد. 

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نیز در سخنرانی خود به شکل ضمنی به ترامپ حمله کرد: «بخش زیادی از سیاست، حیات اجتماعی و گفتمان عمومی ما ممکن است به نظر خصمانه و ناچیز بیاید که آمیخته با توهین و قیل‌وقال‌های ساختگی و خشم است. این سیاست می‌کوشد خود را شجاع نشان دهد، اما در حقیقت زاده ترس است. جان از ما می‌خواست که فراتر از این چارچوب باشیم. او می‌خواست بهتر از این باشیم.»

«جورج بوش» رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه و پیشین ایالات متحده، گفت که یکی از شانس‌های بزرگ زندگی‌اش دوستی با جان مک‌کین بوده است. 

او با اشاره به این‌که افرادی چون مک‌کین یادآور عظمت آمریکا هستند، گفت: «صدای جان همواره در پس گوش‌مان زمزمه می‌شود که ما لایق اوضاع بهتری هستیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز