خبرگزاری کار ایران

استقبال اسرائیل از قطع کمک‌های آمریکا به آنروا

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۲۹۵

یک مقام رسمی رژیم صهیونیستی از تصمیم آمریکا مبنی بر قطع کمک‌های مالی به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسرائیل از تصمیم آمریکا مبنی بر قطع کمک‌های مالی به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) حمایت کرده و این سازمان را متهم کرد که باعث تداوم درگیری‌ها در منطقه می‌شود.

یک مقام رسمی در دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که نخواست نامش فاش شود گفت: «اسرائیل از این اقدام آمریکا کاملا حمایت می‌کند. مستحکم کردن موقعیت پناهجویان فلسطینی یکی از مشکلاتی است که به تنش‌ها در منطقه دامن می‌زند.»

در همین حال، «فئودور استرژیژووسکی» سخنگوی رسانه‌ای هیات دائمی روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که روسیه بارها موضعش نسبت به کاهش حمایت‌های مالی از آنروا را به صراحت اعلام کرده است. تصمیم اخیر آمریکا درباره این آژانس به پیشبرد روند صلح در خاورمیانه که حل عادلانه قضیه آوارگان فلسطینی بخشی از آن است، کمکی نمی‌کند.

وی افزود، مسکو به حمایت از آنروا که فعالیت‌هایی صرفا انسان‌‌دوستانه و با هدف تقویت ثبات و نقش‌آفرینی در روند صلح در خاورمیانه دارد، ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، آنروا به پنج میلیون پناهنده فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، کرانه غربی و غزه کمک ارائه می‌کند. اکثر این افراد کسانی هستند که خانواده‌هایشان پس از جنگ در سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امروز -شنبه- اعلام کرد که واشنگتن کمک‌های مالی خود را به آژانس امداد و اقدام سازمان قطع می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز