خبرگزاری کار ایران

درباره آنتونی استوکس، ستاره تراکتور و مدعی تصاحب کفش طلا

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۹۹

​اگر بخواهیم از آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی تراکتورسازی بیشتر بدانیم، باید کارنامه پربار او را ریزتر از قبل بررسی کنیم.

به گزارش ایلنا، مهاجم 30 ساله‌ای که با انبوهی از مربیان بزرگ فوتبال انگلیس کار کرده و افتخارات بسیاری به‌دست آورده. استوکس که حالا در خط حمله تراکتورسازی آقایی می‌کند، فوتبال خود را در آکادمی آرسنال آغاز کرد و خیلی زود چشم‌های تیزبین آرسن ونگر به توانایی‌های او خیره شد. ونگر که عاشق کار با بازیکنان جوان و حتی نوجوان و پرورش آنها بود، استوکس را کشف کرد و در 16 سالگی از این مهاجم در لیگ‌کاپ انگلیس استفاده کرد. آن‌هم مقابل ساندرلند و در حضور بازیکنانی بزرگ که خط حمله آرسنال را در آن مقطع تشکیل می‌دادند. از دنیس برکمپ هلندی گرفته تا تیری آنری که عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه لندنی را به نام خود ثبت کرد

استوکس برای فصل 2007-2006 به ساندرلند رفت. با رقمی در حدود 2 میلیون پوند که در آن مقطع او را به گران‌ترین بازیکن نوجوان فوتبال انگلیس تبدیل کرد. استوکس در ساندرلند زیر نظر نایل کویین و سپس روی کین کار کرد و دو گل هم در چمپیونشیپ به ثمر رساند. یک لیگ سخت و طاقت‌فرسا که دست‌کمی از لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا ندارد. ساندرلند در آن فصل همراه استوکس موفق شد به لیگ برتر صعود کند.

برای استوکس، بازی در لیگ برتر یک رویا بود. رویایی که در 19 سالگی به آن رسید و با حضور در ترکیب ساندرلند نشان داد که مهاجم قابل اعتمادی است. یکی دو فصل بازی برای ساندرلند در لیگ برتر و شفیلدیونایتد در چمپیونشیپ، استوکس را راضی کرد تا از انگلیس به اسکاتلند کوچ کند و پیراهن هیبرنیان را بپوشد. هیبرنیان، آغاز مسیر پرافتخار استوکس در دوران بازیگری بود. او در لیگ اسکاتلند بارها دروازه حریفان را گشود و بعد از تنها دو فصل به سلتیک رفت تا بازی برای یکی از دو قدرت برتر فوتبال اسکاتلند را تجربه کند. در همه این سال‌ها استوکس گل‌های پرشماری برای سلتیک زد. از لیگ اسکاتلند گرفته تا لیگ اروپا که انگار گل زدن در آنها برای استوکس به یک کار معمولی تبدیل شده بود.

بازگشت به هیبرنیان و سپس چمپیونشیپ و پوشیدن پیراهن بلکبرن روورز، قدم‌های بعدی استوکس در سال‌های اخیر بود. مهاجمی که در اسکاتلند لقب آقای گل را از رسانه‌ها دریافت کرد، چون همیشه و در همه حال بوی گل می‌داد. نیم فصل بازی در لیگ یونان و باشگاه آپولون اسمیرنیس، پایان کار استوکس در فوتبال اروپا بود. چرا که او به درخواست جان توشاک و بعد از توافق با تراکتورسازی به ایران آمد تا برای این باشگاه تبریزی بازی کند. استوکس در 4 هفته‌ای که قدم به لیگ ایران گذاشته، درخشیده و دو گل حساس به ثمر رسانده. اولی مقابل نساجی قائمشهر و دومی هم سپاهان در اصفهان. بازیکنان تراکتورسازی درباره او می‌گویند: «یک مهاجم با توانایی‌های ویژه. هم گل‌زن و هم جنگنده. کسی که شاید تا امروز مثل او وارد لیگ ایران نشده. از استوکس بیشتر از این‌ها خواهید شنید.» حضور استوکس در خط حمله تراکتورسازی، قدرت این تیم را در فاز تهاجمی افزایش داده و حریفان را دچار مشکل کرده. رقیب تیری آنری و دنیس برکمپ، شاگر آرسن ونگر و روی کین و در نهایت آقای تراکتورسازی که حالا می‌تواند یک مدعی جدی برای کسب کفش طلای لیگ هجدهم باشد. مهاجمی با سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس، لیگ برتر اسکاتلند، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا که نه تنها رزومه‌اش فوق‌العاده است بلکه از نظر بدنی و شم گلزنی نیز نشان داده در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

تراکتورسازی با حضور استوکس، مشکلی در خط حمله احساس نمی‌کند اما اگر دو مدافع قوی‌تر از فعلی‌ها در ترکیب داشت، می‌توانست همین حالا هم یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی باشد. عنوانی که برای رسیدن به آن، فقط حضور آنتونی استوکس آماده در خط حمله کافی نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز