خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا:

حل مشکلات آموزش و پرورش باید در اولویت دولت باشد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۸۷

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات آموزش و پرورش باید برای دولت اولویت داشته باشد و با یک وزیر همه مشکلات قابل حل نیست.

حمایت میرزاده (عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که عملکرد وزیر آموزش و پرورش را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: به نظر من آقای بطحایی تا آن جایی که در توانش بوده، تلاش کرده‌است، به هر حال میزان تلاش هر کسی متفاوت است و او در حد توان خود کار کرد، اما مشکلات آموزش و پرورش به گونه‌ای نیست که فقط وزیر بتواند آن را حل کند، بلکه کل نظام باید اولویتش آموزش و پرورش باشد. مشکلات آموزش و پرورش باید برای دولت اولویت داشته باشد و با یک وزیر همه مشکلات قابل حل نیست و این یک واقعیت است.

وی درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه‌ای برای بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش، ۱۶ محور مورد بررسی قرار گرفت که سند تحول بنیادین، پیگیری مطالبات فرهنگیان، نوسازی مدارس، محتوای کتب درسی، کاهش اعتبارات، عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده از جمله این محورها بود.

او با اشاره به اینکه وزیرآموزش و پرورش در دو جلسه اخیر با نمایندگان با ارائه سند و مدارک درباره عملکردهای خود توضیح داد، گفت: هر نماینده هم حق خودش می‌داند که بگوید قانع شده است یا نه، اگرچه وزیر آموزش و پرورش هر سوالی که در کمیسیون از او پرسیده شد، پاسخ داد و نمایندگان نیز نظر خود را گفتند.

میرزاده با اشاره به تعداد نمایندگانی که از پاسخ‌های بطحایی قانع نشدند، گفت:‌ در جلسه اخیر حدود ۳۷ نفر حضور داشتند که ۲۰ نفر از پاسخ‌های سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند و ۱۷ نفر دیگر نیز از پاسخ‎ها و توضیحات وی قانع شدند.

میرزاده بیان کرد: در خصوص اینکه نتیجه استیضاح چه خواهد شد، فعلا نمی‌توان حرفی زد، زیرا با دیگر اعضای کمیسیون رایزنی نکرده‌ام تا نظر آنها را بدانم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان اظهار داشت:‌ تا چهارشنبه هفته آینده وزیر آموزش و پرورش باید برای استیضاح به مجلس برود.

گفتنی‌است؛ هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته 7 شهریور طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش را که در اجرای ماده ۲۲۳ قانون آئین نامه داخلی مجلس از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات به هیئت رئیسه گزارش شده، اعلام وصول کرد و مطابق ماده ۲۲۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس وزیر آموزش و پرورش ۱۰ روز برای حضور در صحن مجلس و پاسخ گویی به سوالات استیضاح کنندگان فرصت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز