خبرگزاری کار ایران

دومین تیر به جان استقلال؛ رای کمیته استیناف

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۸۵۱

بعد از جنجال‌هایی که رأی کمیته انضباطی مبنی بر اعلام نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس برای بازی سوپرجام ایجاد کرد، اعتراض باشگاه استقلال، پرونده را به استیناف کشاند.

به گزارش ایلنا، استقلالی‌ها مدعی بودند که پیش از این هم سوپرجام به دلیل موافقت نکردن باشگاه‌های سرخابی، لغو شده است و هیچ وقت این همه اصرار به برگزاری این بازی وجود نداشته است. از طرفی اعلام نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس، آن هم در شرایطی که هنوز شرایط برگزاری مسابقه فراهم نشده بود، قدری دور از منطق و عرف معمول ورزشگاه‌ها بود که این موضوع هم اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشت.

پرونده سوپرجام که به استیناف فرستاده شد، وعده صدور رأی نهایی برای بعد از بازی‌های آسیایی سرخابی‌ها را دادند اما این خبر که استیناف روز سه‌شنبه قرار است، پرونده سوپرجام را مورد بررسی قرار دهد به شدت واکنش پرسپولیسی‌ها و اعتراض آنها را در پی داشت. پرسپولیسی‌ها مدعی بودند که بررسی پرونده این بازی در روز سه‌شنبه و روز برگزاری بازی این تیم با الدحیل، غیرمنصفانه است و صدور رأی احتمالی در همین روز می‌تواند پیش از بازی حساس آسیایی، تمرکز بازیکنان این تیم را از بین ببرد. همین اعتراض‌ها در نهایت استیناف را وادار به توضیح کرد که براساس اعلام قبلی روز سه‌شنبه فقط به پرونده سوپرجام رسیدگی می‌شود و اعلام حکمی در این رابطه صورت نخواهد گرفت.

ابهاماتی که در ماجرای صدور رأی سوپرجام به وجود آمده، کار را به اینجا رسانده که برخی رسانه‌ها برای اطلاع از روند رسیدگی به پرونده سوپرجام، دست به دامان رییس کمیته انضباطی شوند و سوالاتی را مطرح کنند از این قبیل که آیا رأی کمیته انضباطی تغییر خواهد کرد؟ و اینکه آیا مدارک استقلالی‌ها برای تغییر این حکم کافی بوده؟ اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی هم در پاسخ به این سوالات گفته: «ما رأی سوپرجام را صادر کردیم و توضیح دادیم که به چه دلیل این رأی را صادر کردیم و مقررات و مستنداتی که بررسی کردیم در آنجا درج شده است. طبیعی است که بعد از اعلام رأی باشگاهی که احساس می‌کند این رأی به نفعش نیست درخواست تجدیدنظرخواهی کند که باشگاه استقلال هم بعد از اعلام رأی از سوی کمیته انضباطی این مسیر را انتخاب و اعتراض کرد و هزینه دادرسی را هم پرداخت کرد تا پرونده به کمیته محترم استیناف ارسال شده و در آنجا بررسی شود.»

 او تأکید کرده: «اینکه کمیته استیناف چه نظری دارد و قرار است چه رأیی را اعلام کند به آنها مربوط است و این در حیطه ما نیست که بخواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده است برای همین هرچه کمیته استیناف تصمیم بگیرد همان خواهد شد. مطمئن هستیم که کمیته محترم استیناف حتی دقیق‌تر از ما این موضوع را بررسی خواهد کرد و هر رأیی که آنها صادر کنند هم برای ما و هم برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس لازم‌الاجرا است و باید از آن تبعیت کنیم اما در حال حاضر هیچ اطلاعی ندارم مرجع بالاتر ما کمیته استیناف چه تصمیمی خواهد گرفت و حتی نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم که آیا رأی ما تغییر خواهد کرد یا نخواهد کرد برای همین آنچه که مسلم است رأی مرجع بالاتر، ملاک اجرا و عمل است.»

سوالی که از استیناف پرسیده می‌شود اما این است که چرا با گذشت یک ماه از اعتراض استقلال به رأی کمیته انضباطی و ارجاع این پرونده به استیناف، هنوز رأی این پرونده صادر نشده است؟ علیرضا صالحی، رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال گفته: «حرف در جامعه زیاد است. هرکسی به زعم خودش و از دید خودش صحبت می‌کند اما تصمیمی که بگیریم حتما آن را اعلام می‌کنیم. ما در کمیته استیناف هر هفته نزدیک 10 رای اعلام می‌کنیم اما همه حواس‌شان به آرای مهم است.» البته که کسی منکر فعالیت کمیته استیناف نشده است اما به نظر می‌رسد با وجود ده‌ها پرونده‌ای که هر هفته در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد، بهتر نیست پرونده‌هایی که از نظر اهمیت ارجح‌تر هستند و اعلام رأی آنها حساسیت‌های بیشتری دارند، برای رسیدگی در اولویت قرار بگیرند؟

کمیته استیناف هفته‌ای یک بار و در روزهای سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد و شاید این زمان برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی کافی نباشد. هرچه هست زمان برای اعلام برخی آرا در کمیته استیناف آنقدر طولانی شده که دیگر همه دارند فراموشش می‌کنند. نمونه دیگری که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد، پرونده افشین پیروانی سرپرست سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران است که مدت‌ها است در کمیته استیناف خاک می‌خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز