خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:

گل و گیاه در اقتصاد داخلی و خارجی نقش بسزایی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۶۰

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: گل و گیاه در اقتصاد داخلی و خارجی نقش بسزایی دارد .

به گزارش ایلنا از محمودآباد، مهدی گلچوب،مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاه در این شهرستان برگزار شد، گفت: تولید کنندگان گل و گیاه می دانند که این محصول در اقتصاد داخلی و خارجی نقش بسزایی دارد و یکی از برترین های ما در بخش توسعه صادرات است اما متاسفانه هنوز نتوانستیم سهم مناسبی را از بازار این محصول در کشورهای منطقه داشته باشیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: بازار عظیم و بکر در منطقه هنوز جای کار دارد؛ هدف گذاری ۳ میلیارد دلار را برای توسعه صادرات استان در پایان برنامه ششم تعیین کرده و دستور داده شد تا در کار گروه توسعه صادرات برنامه ریزی لازم را داشته تا میزان صادرات استان در پایان برنامه ششم به عدد ۳ میلیارد دلار برسد.

وی عنوان کرد: یکی از محصولاتی که در تحقق توسعه صادرات می تواند نقش داشته باشد صادرات گل و گیاه استان است؛ برگزاری نمایشگاه ها در منطقه ای که پتانسیل بالایی دارند به ویژه غرب مازندران در عرضه محصول و کسب دستاورد ها و بازار یابی محصول نقش بسزایی ایفا می کند.

گلچوب با بیان این که برخورد با قاچاق گل و گیاه یکی از سه محور مبارزه با قاچاق استانداری است، افزود: دغدغه هایی در زمینه واردات قاچاق گل و گیاه مطرح شده که افراد سودجو با این کار باعث بروزمشکلاتی جبران ناپذیر به داشته های ما در این حوزه می شوند؛ با واردات گل و گیاه مخالف بوده و اگر قرار است اتفاق بیافتد؛ باید از استاندارد های لازم برخوردار باشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: بر اساس هماهنگی با سازمان توسعه تجارت ایران شده نمایشگاه هایی که در کشور هدف برگزار شود؛ ۵۰ درصد هزینه نمایشگاه از سوی دولت پرداخت می شود؛ اتحادیه ها می توانند با برنامه ای در راستای توسعه گل و گیاه قدم بر داشته و ما این امادگی را داریم تا حمایت کنیم از برگزاری نمایشگاه تخصصی استان مازندران در هر یک از کشورهای منطقه به ویژه روسیه که سطح بالایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان گل و گیاه برای توسعه تولیدات مکانیزه و مدرن

با نمای ارگانیک بوده تا تولید را افزایش دهد؛ در این حوزه ها با پرداخت بسته رونق تولید و به ویژه در بحث اشتغال روستایی و اختصاص این تسهیلات به گلخانه ها در صدد حمایت از آن ها هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز