خبرگزاری کار ایران

سومین نشست همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه در شهر وان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۰۹۰

سومین نشست همکاری های بین بخشی ایران و ترکیه روز سه شنبه در هتل هیلتون شهر وان ترکیه و تحت عنوان 'پروژه ابتکار شرق آناتولی و فرصت هایی برای تجارت 30 تا 50 میلیارد دلار' آغاز شد.

به گزارش ایلنا این نشست مشترک دو روزه با همکاری آژانس توسعه شرق آناتولی ترکیه، موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی(تاسام) و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران و با مشارکت مدیران و فعالان اقتصادی دو کشور در استان وان برگزار می شود.

نخستین نشست مشترک همکاری های ایران و ترکیه در سال 2014 در شهر وان و دومین دور این نشست نیز در 26 و 27 دسامبر سال 2015 میلادی در تهران برگزار شد.

در این نشست دو روزه، تعمیق روابط اقتصادی متقابل با حضور سیاست گزاران، سازمان های مردم نهاد، کارآفرینان، بازرگانان و رسانه های دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی فرصتهای ارتقای حجم مبادلات تجاری دو کشور به سطح 30 میلیارد دلار پیش بینی شده و گسترش مراودات بین سیاست گزاران و فعالان عرصه اقتصادی نیز از جمله اهداف جنبی این نشست تعیین شده است.

همچنین در این نشست، فعالان و صاحب نظران عرصه رسانه دو کشور نیز با برگزاری بحث ها و نشست های تخصصی، شیوه های ارتقای ایفای نقش رسانه ها در توسعه مناسبات دو کشور و راه های مدیریت تنش های رسانه ای و مطبوعاتی را بررسی می کنند.

در این نشست، پنل های جانبی تحت عنوان 'تجارت خارجی و پشتیبانی'، 'گسترش گردشگری و نقش استان های مرزی'، 'نقش رسانه های ایران و ترکیه در توسعه و آینده گردشگری دو کشور'، 'سرمایه گذاری و تفاهم در زمینه انرژی و توسعه زیر ساخت ها'، 'دیپلماسی اجتماعی، زبان و آموزش، اقتصاد و روابط دو جانبه' نیز برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز