خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز هفته دولت صورت گرفت؛

بهره برداری از 15 طرح عمرانی و اشتغالزایی در شهرستان ساری

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۳۰

در چهارمین روز از هفته دولت در روز دوشنبه با حضور استاندار مازندران و فرماندار ساری 15طرح عمرانی و اشتغالزایی در شهرستان ساری به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از ساری، در چهارمین روز از هفته دولت در روز دوشنبه با حضور استاندار مازندران و فرماندار ساری 15طرح عمرانی و اشتغالزایی در شهرستان ساری به بهره برداری رسید.

 این طرح ها شامل پروژه های برق شهری با محوریت پست قرق ،اقتصاد مقاومتی با محوریت جهاد کشاورزی  و آب شهری با محوریت توسعه 12 کیلومتری آب ساری در مرکز مازندران به بهره برداری رسید.

افتتاح  80 پروژه برق رسانی با محوریت پست  (قُرق)

80 پروژه برق رسانی شامل 12 پروژه شرکت برق منطقه ای مازندران با اعتباری بالغ بر 540 ریال و 68 پروژه برق رسانی شرکت توزیع برق مازندران با اعتبار 71 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

تامین برق مستمر و مطمئن درمنطقه ساری، بهبود پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه ، کاهش خاموشی های ناشی از ازدیاد بار در زمان پیک و بهبود ولتاژ برق مشترکین منطقه از اهداف اجرای این پروژه ها بوده است .

استاندارمازندران درآیین بهره برداری ازاین پروژه اعلام کرد: امسال در پیک مصرف برق یکهزار مگابایت افزایش مصرف داشتیم .

افتتاح شالیکوبی مدرن  اعتباری بالغ بر 27هزار میلیون ریال

شالیکوبی مدرن بهرام پور در روستای میار کلا بخش مرکزی شهرستان ساری با اعتبار 27 هزار میلیون ریال  که 22 هزار میلیون ریال آورده متقاضی و 5 هزار میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی بوده است.

این طرح با اشتغالزایی 5 نفربا هدف کاهش ضایعات برنج، ارتقای کیفیت برنج، ایجاد ارزش افزوده در برنج و ایجاد اشتغال به بهره برداری رسیده است.

محمد اسلامی  در این مراسم گفت: امسال خرید تضمینی برنج از 15 مردادماه آغاز شد و مراکز خرید در شهرستان های آمل، بابل، محمودآباد، فریدونکنار، نکا و ساری دایرشد که اقدام به خرید تضمینی برنج از کشاورزان کنند اما تاکنون یک کیلوگرم محصول خریداری نکردند.

وی افزود: برای اینکه جلوگیری از تخلیط برنج داشته باشیم ورود برنج خارجی ممنوع شد و هیچگونه بارنامه برنج به مازندران صادر نمی شود.

استاندار مازندران گفت: خوشبختانه کشاورزی و تولیدات کشاورزی در مازندران رشد داشته است و باید تلاش بیشتری کنیم تا محصولات بهتر به بازار و به دست مصرف کننده برسد.

اسلامی خواستار برند سازی محصول هر منطقه شد و افزود: باید کنترل کیفیت در محصولات کشاورزی داشته باشیم و بر این اساس هر منطقه باید برند محصول خود را داشته باشد.

بهره برداری از51 هزار متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی آبفای شهری

همزمان 51 هزار متر اصلاح  و توسعه شبکه آبرسانی در سطح استان مازندران به صورت نمادین در شهر ساری افتتاح شد که از این طرح ها 12 کیلومتر خطوط اصلی آبرسانی مربوط به شهرستان ساری بوده است.

این طرح با اعتبار 180 هزار میلیون ریال با هدف افزایش تامین دبی مناطق بحرانداز از جمله خیابان فرهنگ و قارن، بلوار آزادی و امیر مازندرانی، میدان امام، خیابان 22 بهمن و منطقه امام زاده عباس و استفاده از آب شرب تصفیه خانه سلیم بهرام بجای چاه های مستقیم به شبکه‌های مناطق نام برده استفاده می شود.

با بهره برداری از این طرح 15 هزار خانوار شهری از آب شرب بهره مند می‌شوند.

استاندار مازندران در این آیین اظهار داشت: ما در استان مازندران عقب ماندگی‌های غیر قابل بخشش داریم و در شرایطی واقع شدیم که منابع هر روز ضعیف تر و نیاز ها هر روز بیشتر می شود.

وی افزود: آسیب‌هایی که وجود دارد اگر کنترل نشود شدت خسارت را افزایش می دهد بویژه اگر در حوزه سلامت باشد.

اسلامی گفت: آب گوارا و سالم برای شرب وظیفه آبفای شهری است ضمن اینکه ما در مازندران نیاز به نهضت  انقلابی و حرکت جهادی داریم.

وی افزود: عقب ماندگی ما در بحث فاضلاب شهری 30 درصد از کشور با معدل 13.5 غیر قابل قبول نیست ، بایستی بدانیم چه میزان از این عقب ماندگی ما ریشه در منابع و چه میزان ریشه در مدیریت و کیفیت و سرزمین دارد.

اسلامی با بیان اینکه درسیستم  نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشورتبعیض وجود ندارد اما چرا ما عقب تر هستیم بایستی بررسی شود، ادامه داد:  ما نیاز به آسیب شناسی داریم و اینکه شناسایی کنیم چرا راندمان با کشور متفاوت است. اگر این موضوع بررسی نشود اوضاع فعلی بهبود پیدا نمی‌کند.

وی بر رفع موانع و آسیب ها در حوزه آبفای شهری تا سال 1400 تاکید کرد و خواستار تصفیه آب ‌های زیرزمینی برای مصرف آب شرب شد.

به گفته عباسعلی رضایی فرماندارساری 40 پروژه عمرانی در شهرستان ساری در هغته دولت به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز