خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تجارت بزرگ در حوزه کتب کمک‌آموزشی/آموزش و پرورش شفاف‌سازی کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۳۲۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید توضیح بدهد که چه ارتباطی بین تولیدکنندگان کتب کمک آموزشی و بعضی از افرادی که در بخش تدوین کتب درسی فعالیت می‌کنند، وجود دارد؟

علیرضا سلیمی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به انتشار کتب کمک آموزشی پایه دوازدهم در حالی که هنوز کتب درسی این پایه توزیع نشده‌است، گفت: متاسفانه این یک واقعیت است که ما امروز در بخش کتب کمک آموزشی با یک تجارت بزرگ مواجه‌ایم و در این زمینه به سمت رفتارهای تجاری حرکت کرده‌ایم. بالاخره افراد تاجر مسلک به دنبال منافع خودشان هستند و آنتن‌هایشان به شدت قوی است و ارتباط ‌گیری می‌کنند و گاها دیده شده که به هر نحوی از بخش دولتی پیش گام‌تر هستند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید در این زمینه شفاف‌سازی کند، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توضیح بدهد و شفاف سازی کند که چه ارتباطی بین توزیع کنندگان و تولید کنندگان کتب کمک آموزش و بعضی از افرادی که در بخش تدوین کتب درسی فعالیت می‌کنند، وجود دارد، زیرا در هر صورت از طریق روابطی که تجار با این افراد دارند به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند. وزارتخانه باید حتما در این راستا شفاف سازی و افکار عمومی را روشن کند که چطور چنین چیزی امکان دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی بیان کرد: کسانی که از چاپ کتب پایه دوازدهم و چند و چون آن مطلع شدند، علم غیب که ندارند و رجال الغیب هم نیستند، قطعا ارتباط گیری می‌کنند این ارتباط هم با افرادی است که در بخش کتب درسی اشتغال دارند. یعنی ممکن است افرادی که در بخش تدوین کتب درسی فعالیت می‌کنند، منانفعی داشته باشند، در هر صورت وزارتخانه باید شفاف سازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز