خبرگزاری کار ایران

محسن استادعلی مطرح کرد:

مشکلات گاهی از ما دور می‌شود و دوباره با شدت بیشتری بازمی‌گردند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۶۶

استادعلی می‌گوید: اگر قرار باشد که هر جشنواره‌ای تنها در حد جشنواره بماند، خاصیت خود از دست می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محسن استادعلی، مستندساز با اشاره به اینکه نفس و ذات برگزاری هر جشنواره‌ای را خوش یمن خواند و اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها به ارتقای آن موضوعی که جشنواره برای آن برگزار شده است، کمک می‌کند. در این سال‌ها بیماری‌ها و جهش‌های ژنتیکی جدیدی پدید آمده که سبب شده با بیماری‌های بیشتری طرف باشیم. به همین علت فکر می‌کنم جشنواره فیلم سلامت باید بیشتر از  برگزاری یک فستیوال باشد و از این‌رو می‌تواند تبدیل به موقعیتی شود که مردم را تشویق به دیدن فیلم‌هایی با ساختار سلامت کند.

او در این‌باره افزود: اگر غایت و هدف جشنواره این باشد که در جامعه تاثیرگذار باشد، به‌نظرم باید با نمایش آثار در حوزه سلامت در سطح گسترده‌تری مانند تلویزیون این امر را تسهیل و مردم را برای دیدن این آثار تشویق کند.

این کارگردان ادامه داد: همان‌طور که یک نوشته و یک شعار می‌تواند تأثیر بگذارد، تصویر نیز تاثیرگذار است. حال این را در نظر بگیرید که در مدیوم وسیع‌تری مثل تلویزیون چه تاثیری می‌تواند بگذارد. طبیعتاً همه این‌ها به‌هم وصل است و چون مصائب و مشکلات در حوزه سلامت بسیار است، اگر قرار باشد که جشنواره تنها در حد جشنواره بماند به نظر من خاصیت خود را تا چند سال دیگر از دست می‌دهد.

کارگردان مستند «جایی برای زندگی» درباره سفارشی بودن برخی از فیلم‌ها در حوزه سلامت عنوان کرد: موضوع سلامت هم می‌تواند سفارشی باشد و هم غیرسفارشی. چون به هر حال هر کدام از ما در جایگاه خالق یک اثر، یک فرد بیمار اطراف خود می‌شناسیم و طبیعتاً می‌دانیم که رنج و درد بیماری آن چگونه است. اینکه مردم آگاه باشند با آن بیماری چگونه برخورد کنند، مهم است. آثار در حوزه سلامت، چه به عنوان یک سفارش و چه به عنوان دغدغه شخصی کارگردان، نهایتاً تبدیل به دغدغه خالق آن اثر می‌شود. من فکر می‌کنم در هر دو صورت خروجی می‌تواند در مخاطب هدف، تاثیرگذار باشد.

کارگردان مستند «عادت می‌کنیم» اضافه کرد:  ما هر جا در هر نقطه‌ای از زندگی در ایران مسئله داریم و تا ما ریشه مسائل را در فرهنگ و فرهنگ‌سازی حل نکنیم، تمام مسائل ما بر سر جای خود باقی خواهد ماند و مشکلات ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود. ما یاد گرفته‌ایم در هر حوزه‌ای مسائل را به شکل موقتی حل کنیم برای همین است که مشکلات هرازچندگاهی از ما دور می‌شود و دوباره با شدت بیشتری به سمت خودمان بازمی‌گردد. این موضوع در همه حوزه‌ها اعم از سلامت، اقتصاد و... صدق می‌کند. اگر به شکل درست با آن‌ها مواجه نشویم و آن‌ها را حلاجی نکنیم، مسائل همچنان باقی می‌ماند.

استاد علی یادآور شد: اگر قرار است جشنواره‌ای برقرار شود که فقط در آن بودجه‌ای صرف شود و یک خروجی به اسم جشنواره داشته باشد، بعد از چندین سال، کارکرد خود را از دست می‌دهد. من فکر می‌کنم در شکل کنش و واکنش با مردم، به آن چیزی که می‌خواهیم به صورت پویا خواهیم رسید. اگر بخواهیم این اتفاق شکل بگیرد مطمئناً تاثیرات آن در دوره‌های بعدی به شکل بارزتری بروز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز