خبرگزاری کار ایران

بدری در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد:

اگر از قطار اقتصادی پیاده شوید، شاید بتوان ارزش پول ملی را حفظ کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۴۲

نماینده اردبیل خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما وضعیت ارزش پول ملی را نگاه کنید. پول کشور در ماه‌های اخیر ارزش خود را از دست داده و خودِ شما این را اقرار کردید. اگر از قطار اقتصادی پیاده شوید شاید بتوان ارزش پول ملی را بیشتر حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس روز یکشنبه گفت: جناب کرباسیان یکی از مهمترین وظایف شما تنظیم سیاست‌های مالی کشور است که با توجه به عملکرد نامطلوب دولت و سیاست‌های غلط شما سیاست‌های ارزی کشور به این روز افتاده است. با توجه به وضع فعلی در سیاست‌های ارزی و وضعیت اقتصادی کشور به خودتان چه نمره‌ای می‌دهید؟ آیا به جز اینکه سیاست‌های مالی کشور اعتماد جامعه را تخریب کرده و پدیدآورنده وضع فعلی است؟

وی افزود: در بخش ارز و طلا و سکه و عملکرد شما در وزارت اقتصاد به بی‌اعتمادی‌ها و تهدیدهایی که از جانب موارد مختلف کشور را تهدید می‌کنند، افزوده است. بخش عمده مشکلات فعلی ناشی از ضعف مدیریت است و دلیل آن ناهماهنگی و عدم عمل به وظایف شماست همکاران بنده به برنامه‌های شما رای اعتماد دادند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس بازار ارز دولتی به چه وضعی افتاده است؟ در سال‌های گذشته چندین میلیارد دولتی توسط وزارت اقتصاد به تاراج رفته است. آیا سیاست‌های ارزی که گفته بودید در اتاق شیشه‌ای پایه‌ریزی و اجرا می‌شود، هنوز هم به همان شکل است؟ در کدام گوشه اتاق شیشه‌ای شما سیاست‌های ارزی پنهان است؟

وی افزود: در شرایطی که وضعیت سخت مردم روز به روز بدتر می‌شود. تیم اقتصادی به جای اینکه ارز کشور را به تولید و کارهای تولیدی اختصاص دهد، به واردات گوشی آیفون و ماشین‌های لوکس خارجی اختصاص داده است و جالب است فروش محصولات لوکس با ارز ۴۲۰۰ تومان است. آقای کرباسیان شما کجای صادرات کشور نقش دارید؟ بهتر نبود استعفا می‌دادید؟

بدری خاطرنشان کرد: آقای کرباسیان حال که توان مدیریت کشور را ندارید و در شرایط فعلی عافیت‌طلبی می‌کنید، مجلس شما را استیضاح می‌کند تا حداقل امیدواری به کشور برگردد. آقای کرباسیان یکی از برنامه‌های شما نقش‌آفرینی در حفظ ارزش پول کشور بود. شما وضعیت ارزش پول ملی را نگاه کنید. پول کشور در ماه‌های اخیر ارزش خود را از دست داده و خودِ شما این را اقرار کردید. اگر از قطار اقتصادی پیاده شوید شاید بتوان ارزش پول ملی را بیشتر حفظ کرد.

وی افزود: طبقه متوسط جامعه با کاهش قدرت خرید روبه‌رو بوده است. سوء مدیریت شما بخش تولید را از کار انداخته است. ترخیصات از گمرک، کارگاه‌های تولیدی را بیچاره کرده است. ایجاد سامانه نیما وضعیت تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است. بدیهی است با افزایش نرخ تورم و کاهش صادرات کشور با افزایش تورم مواجه می‌شویم با توجه به وضعیت معیشت مردم و گرانی‌ها و مشکلات تولیدی از همکاران می‌خواهم تا به استیضاح آقای کرباسیان رای دهند و از ادامه این راه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز