خبرگزاری کار ایران

عملیات غیرممکن فدراسیون در تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۸۸

ماجرای تمدید قرارداد کی‌روش با تیم ملی همچنان پیچیده است و نقل قول‌هایی که در روزهای گذشته از مسوولان مختلف فدراسیون فوتبال شنیده شده، کمکی به حل این معما نکرده.

به گزارش ایلنا، بعد از عملکرد خوب تیم ملی در جام جهانی، انتظار می‌رفت که تکلیف نیمکت این تیم برای موفقیت و قهرمانی احتمالی در جام ملت‌های آسیا هرچه زودتر روشن شود، ولی هنوز گشایشی در این پرونده دیده نمی‌شود.

کی‌روش در بازگشت از روسیه شروطی برای تمدید قراردادش مطرح کرد که فقط موضوع معافیت بازیکنان مشمول حل شده و فدراسیون هنوز نتوانسته خواسته‌های مربی پرتغالی را برآورده کند.

یکی از دردسرهای فدراسیون فوتبال پرداخت دستمزد کی‌روش است که به خاطر تحریم‌های بانکی به تاخیر افتاده است. فدراسیون به‌عنوان آخرین راهکار از فیفا درخواست کرده که بخشی از پاداش جام جهانی را که بلوکه شده به حساب کی‌روش واریز کند و فدراسیون امیدوار است اینفانتینو بتواند در این راه یاور فوتبال ایران شود.

درخواست دیگر کی‌روش که هنوز فدراسیون نتوانسته آن را برآورده کند، تصویب بودجه آماده‌سازی و اردوهای تدارکاتی تیم است. مربی پرتغالی تاکید دارد که تیمش باید قبل از شروع جام ملت‌ها حداقل شش بازی تدارکاتی داشته باشد، ولی هنوز نه بودجه این بازی‌ها تامین شده و نه فدراسیون توانسته با حریفان به توافق برسد. نخستین روزهای فیفا در فصل جدید به زودی از راه می‌رسد و رقیبان آسیایی برنامه دقیقی برای بازی‌های دوستانه دارند. کره جنوبی که به تازگی با پائولو بنتو به توافق رسیده دو بازی دوستانه با کاستاریکا و شیلی دارد و مربی پرتغالی می‌تواند بازیکنان جدیدش را در این دو بازی محک بزند.

ژاپن، یکی دیگر از مدعیان قهرمانی مسابقات هم قرار است در این روزها با همین دو حریف روبه‌رو شود (ژاپن اول با شیلی و بعد با کاستاریکا بازی می‌کند). قطر، چین، بحرین و سوریه هم در این روزها بازی‌های دوستانه‌ای دارند.

تیم ملی اما همچنان بلاتکلیف است و زمان را به سرعت از دست می‌دهد. تقویم تیم ملی تا 7 ژانویه که در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا با یمن روبه‌رو می‌شود خالی است و فعلا هیچ برنامه‌ای در نظر گرفته نشده. فدراسیون امیدوار است با کی‌روش برای ادامه همکاری به توافق برسد، ولی هنوز گام‌های جدی برای رفع موانع سر راه تمدید برنداشته و تلاش‌هایش کافی نبوده تا با پاسخ منفی مربی پرتغالی روبه‌رو شود. فدراسیون با فرض اینکه با کی‌روش به توافق نرسد، برای توافق با یک مربی دیگر هم مشکلات مشابهی خواهد داشت و مهم‌تر از آن زمان آنقدر کم است که مربی جدید فرصتی برای شناخت تیم قبل از شروع جام ملت‌ها نخواهد داشت. تمام تیم‌های مدعی مربیان‌شان را انتخاب کرده‌اند و برنامه‌ مشخصی برای این تورنمنت مهم دارند، به جز تیم ملی که هنوز روی هواست. با این وضعیت موفقیت در جام ملت‌ها یک ماموریت غیرممکن خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز