خبرگزاری کار ایران

همراه با دستپخت پیشنهادی کی روش برای قهرمانی در آسیا/ گران، دقیق، با کمترین اعتراض ممکن؛ سیستم سیخ و کباب

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۶۷

کارلوس کی روش برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملت ها 5 مرحله اردو در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش روز گذشته برنامه خود را جهت آماده سازی تیم ملی در راه جام ملت های آسیا اعلام کرد. برنامه ای که در 5 مرحله خواهد بود و در مجموع 46 روز به طول خواهد انجامید. ملی پوشان از شهریور ماه، به صورت مرتب هر ماه یک اردوی تمرینی را به انجام می رسانند تا با حداکثر میزان آمادگی به امارات اعزام شوند.

حال باید دید برنامه کی روش بازهم جای اعتراض خواهد داشت یا خیر. همیشه اردوهای قبلی این مرد پرتغالی حواشی زیادی را در فوتبالمان به وجود می آورد اما این بار گویا کمی اوضاع بهتر است و برنامه ترتیب داده شده از انسجام خوبی برخوردار است و به تمام جوانب فکر شده است. لازم به ذکر است کی روش برای این اردوها حدود 5 میلیون دلار برآورد قیمت کرده است؛ مبلغی بسیار هنگفت که بعید است فدراسیون در این برهه زمانی که کشور درگیر مشکلات مالی است بتواند از پس آن بربیاید.

اردوی اول:

این اردو از تاریخ 9 تا 21 شهریور برگزار می شود. این اردوی 13 روزه در حالی به انجام می رسد که از 12 تا 21 شهریور آن فیفا دی است و بازیکنان داخلی 3 روز زودتر وارد اردو می شوند و سپس شاهد حضور بازیکنان لژیونر در این مدت هستیم. طبق برنامه کی روش، تیم ملی در این اردو باید یک دیدار تدارکاتی برگزار کند.

فقط بازیکنان استقلال و پرسپولیس هستند که در این اردو به خاطر درگیری در یک چهارم لیگ قهرمانان احتمالا شرکت مستمری نخواهند داشت. پرسپولیس و استقلال می بایست در روزهای 5 و 6 شهریور و 26 و 27 شهریور به میدان بروند و اگر هم در اردوی تیم ملی حاضر باشند نسبت به بقیه نفرات کمتر خواهد بود. در کنار آن این دو باشگاه در روزهای 22 و 23 شهریور نیز در لیگ بازی دارند و برنامه شان بیش از پیش فشرده خواهد شد. 

اردوی دوم:

دومین اردوی تیم ملی از 13 تا 25 مهر ماه است. این اردوی 12 روزه که بازهم سه روز بیشتر از روزهای مختص فیفاست در حالی برگزار می شود که طبق برنامه کی روش تیم ملی باید در روزهای 16 و 19 مهرماه بازی دوستانه برگزار کند. فیفای دی حدفاصل روزهای 16 تا 25 مهرماه است.دو روز بعد از پایان اردوی تیم ملی تمام بازی های هفته نهم برگزار می شود. 

این بار سرخابی های پایتخت هم می توانند بدون مشکل در تمرینات حضور داشته باشند. اگر هر کدام از این تیمها یا هر دو بتوانند از مرحله یک چهارم نهایی عبور کنند باید در روز 10 مهرماه بازی رفت مرحله نیمه نهایی را برگزار کنند و این امکان دارد 5 روز بعد از دربی در لیگ، این بار در آسیا این بازی را داشته باشیم. بازی برگشت هم که روز یکم آبان ماه است و ارتباطی به این اردو ندارد.

اردوی سوم:

اردوی سوم تیم ملی 13 روزه است. این اردو از روز شانزدهم‌آبان ماه آغاز می شود و در تاریخ 29 آبان تمام خواهد شد. در این اردو ممکن است یک بازی تدارکاتی در نظر گرفته شود. این بار بر خلاف دو اردوی قبلی به جای سه روز، 5 روز بیش از فیفا دی برای تیم ملی برنامه وجود دارد. بازیکنان خارجی از روزهای 21 تا 29 آبان در دسترس هستند. سرخابی ها اگر بتوانند مرحله نیمه نهایی را هم پشت سر بگذارند تا حد زیادی یکی از این دو تیم اردو را از دست می دهد. در روزهای 12 و 19 آبان دو بازی فینال برگزار می شود و ملی پوشان یکی از این دو تیم در صورت رسیدن تیمشان به فینال حدود نیمی از اردو را از دست می دهند و باید مثل لژیونرها در تمرینات شرکت کنند. لیگ هم دو روز بعد از اردوی تیم ملی ادامه پیدا می کند و بازی تیمهایی که در تیم ملی نماینده دارند سه روز بعد به انجام می رسد.

اردوی چهارم:

چهارمین اردوی تیم ملی 3 روز است و بازیکنان لژیونر هم در آن حضور ندارند. بازیکنان داخلی 72 ساعتی را در اردوی تیم ملی پشت سر خواهند گذاشت و به نوعی ریکاوری می کنند تا کم کم در فضای جام ملت ها قرار گیرند. این اردو در حالی برگزار می شود که نیم فصل اول فوتبال ایران با برگزاری بازی های هفته پانزدهم در تاریخ 21 آذرماه چند روزی است که تمام شده است.

اردوی پنجم:

اردوی آخر تیم ملی هم از روز 8 تا سیزده دی ماه خواهد بود. بازهم لژیونرها همراه تیم ملی نیستند یا حداقل همه آنها در دسترس نخواهند بود. این اردو در حالی در روز 13 دی تمام می شود که 4 روز بعد اولین بازی ایران در این مسابقات مقابل یمن برگزار می شود. 

در پایان باید گفت احتمالا تیمها به برنامه دو اردوی اول و تاریخ اتمامش کمی انتقاد داشته باشند چرا که در هر دو اردو تیمها باید یک یا دو روز بعد پایان اردو در لیگ به میدان بروند. در این بین تیمهای استقلال و پرسپولیس بابت دو بازی هفته ششم حق اعتراض دارند.

××××××××

اما در انتها این نکته شایان ذکر است که برنامه داده شده توسط کی روش برنامه ای است که هنوز به تایید نرسیده و در صورت موافقت فدراسیون و تامین منابع مالی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز