خبرگزاری کار ایران

امیرحسین اصلانیان در گفت و گو با ایلنا:

خیلی ها آرزوی باخت تیم ملی و لغزش کی روش را داشتند؛ او یکی از 5 مربی برتر جهان است/ آقای منتقد نیمه شب ها از بگوویچ برنامه تمرینی می گرفت!

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۲۹۹

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است تیم ملی در جام جهانی نتایج خیلی خوبی را گرفته است.

امیرحسین اصلانیان ستاره سال های نه چندان دور پرسپولیس در اواخر دهه هفتاد و اوایل هشتاد که چند سالی بود از فوتبال دور شده بود در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اوضاع تیمهای لیگ برتری، خاصه سرخابی های پایتخت در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: اوضاع نسبت به زمان ما فرق کرده است و پول به میان آمده است. در کنار نوسان دلار باعث شده تا بازیکنان ما به لیگ های نه چندان باکیفیت بروند. البته آنها هم حق دارند و می خواهند آینده خود را تامین کنند. عده ای از بچه های تیم ملی قبل از جام جهانی هم در اروپا بازی می کردند و بحثشان فرق می کند. از طرفی به بازیکنانی چون امید ابراهیمی و وحید امیری که در آستانه سی سالگی هم هستند کاملا حق می دهم که از فرصت به دست‌آمده بهره ببرند. همانطور که می بینید باشگاه های ایرانی اصلا مراقب آینده بازیکنان خود نیستند و نمونه حی و حاضر این قضیه هم لئوناردو پادوانی است.

وی در ادامه افزود: پرسپولیس به دلیل محرومیت نمی تواند مهره ای را جذب کند و این مساله به مدیران قبلی برمی گردد که حالا کادر جدید باید چوب آن را بخورد. دو بازیکن تیم با رضایت باشگاه رفتند. یکی صادق محرمی که ترانسفر شد و دیگری محسن مسلمان که در برنامه های برانکو و کادر فنی جایی نداشت. خب برای نیم فصل دوم خریدهایی صورت گرفته اما اگر بازیکن بخواهد بیرون بنشیند شرایط سخت می شود. می دانید که بازی کردن برای یک فوتبالیست امری بسیار مهم و خطیر است.

پیشکسوت پرسپولیس درباره شانس این تیم برای قهرمانی در این دوره بیان داشت: شرایط سخت تر شده است. در چند هفته‌آخر فصل پیش هم به 4 تیم بالای جدول باختیم. باید از همان ابتدا با قدرت کار را آغاز کنیم و امتیازات را جمع کنیم. برانکو دو قهرمانی گرفته و هواداران به او اعتماد دارند و دوستش دارند. او می تواند با درایت خودش پرسپولیس را در این شریاط سخت هم به موفقیت برساند.

وی در پاسخ به این سوال که رقبای پرسپولیس در راه قهرمانی کدام تیمها هستند گفت: آقای قلعه نویی طبق اصول خود پیش رفت و بازهم هدایت یک تیم متمول را به عهده گرفت تا برنامه هایش مو به مو پیاده شود. ایشان همیشه شرایط تیمش را می سنجد. اگر یادتان باشد وقتی به ملوان رفتند و شرایط را مساعد ندیدند خیلی زود جدا شدند. در دوره قبلی که در سپاهان بودند دیدید که چه نتایجی بدست آمد. در تراکتور هم اگر مشکلات خاصی به وجود نمی آمد موفق می شد. استقلال و پرسپولیس دلار ندارند. پرسپولیس که بازیکن نگرفته و استقلال هم هنوز نتوانسته مهره های خود را نگه دارد. فکر می کنم با این حال استقلال، سپاهان و تراکتور مهمترین رقبای پرسپولیس خواهند بود.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره هجمه ای که در فضای مجازی بر علیه او بعد از حمایت از کی روش به وجود آمد اذعان داشت: یک سری از دوستان جناحی عمل می کنند. من یک سال اخیر از تیم ملی حمایت کردم. ما حرفه ای هستیم. قبل از جام جهانی بود که برای تیم ملی جوک می ساختند و می گفتند کیسه گل می شویم. انواع و اقسام سمپاشی ها صورت گرفت و 7 سال تلاش کادر فنی و بازیکنان نادیده گرفته شد. عده بسیاری آرزویشان بود که ایران ببازد و نتیجه نگیرد. من خودم یک نظرسنجی گذاشتم و 32 درصد رای ها این بود که دوست داشتند تیم ملی شکست بخورد و برگردد. همه آن آدمها بعد از نتایج ایران پست های حمایتی می گذاشتند و سوار برموج شدند تا اینکه کی روش آن مصاحبه را انجام داد. من سخنگوی کی روش و فدراسیون نیستم. من فقط فنی حرف می زنم. از کی روش حمایت کردم چون به نظرم بهترین نتیجه ممکن را گرفتیم. البته که تا همینجا هم عالی ظاهر شدیم اما توپ طارمی ده سانت اینطرف تر بود به عنوان تیم نخست به مرحله بعد رفته بودیم. الان جو بسیار نابه سامان است و خیلی ها امیدوارند که کی روش بلغزد. یک سری از دوستان دشمنی دارند. ما 40 سال است که رهمان نشدیم و الان هم اگر نشویم فاجعه رخ نداده است. افرادی مصاحبه می کنند که من تعجب می کنم. یک شخصی هست که به تازگی مصاحبه تندی را علیه کی روش انجام داده است. این آقا در سال 82 و 83 نیمه شب ها به هتل می آمد و از بگوویچ که خودش از لحاظ فنی صفر بود برنامه تمرینی می گرفت. آن هم برای تیم خودش شهاب زنجان. بازیکنانی چون رزاق پور وعیوضی که دوستان من بودند و در آن تیمب زای می کردند گواه این قضیه هستند. این آدم می آمد تا از بگوویچی که بهترین مهره های پرسپولیس را نابود کرد چیز یاد بگیرد. به نظر من کی روش جزو 5 مربی برتر جهان است و نتایج خوبی هم با ایران گرفته است. امیدوارم که بتواند در این تورنمنت جام ملت ها مدال طلا را به ارمغان بیاورد.

اصلانیان در پایان درباره سال های دور از فوتبال گفت: علاقه زیادی به کلکسیون و ماشین های تیونینگ داشتم و دارم و کلا ماشین  و جزئیاتش را خیلی دوست دارم. به مربیگری علاقه ای ندارم و اصلا با روحیات من سازگار نیست. ترجیح می دهم کارشناسی و تحلیل مسابقات را انجام بدهم. شما بگویید که کدام یک از همدوره های من به جایی در مربیگری رسیدند. به تعداد انگشتان یک دست هم نمی شوند. امثال پیروانی و استیلی و منصوریان که کارنامه شان هم از من پربارتر بود با یک اشتباه نابود شدند؛ تکلیف من که مشخص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز