خبرگزاری کار ایران

پوست اندازی کاوه رضایی؛ از ذوب آهن تا استقلال از شارلوا تا بروژ

کاوه رضایی در قامت ستاره شماره لیگ بلژیک

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۳۷۹

سایت باشگاه بروژ برای خرید فوق‌العاده خود خوشامد نوشت. کاوه حالا یکی از ستاره‌های لیگ بلژیک است و در تیم قهرمان بازی می‌کند. این یک زندگی تازه برای کاوه است.

به گزارش ایلنا، ستاره ایرانی شارلروا با قراردادی چهار ساله به تیم قهرمان ژوپیلر لیگ بلژیک پیوست. کاوه رضایی که یک سال قبل از استقلال تهران به شارلروا رفت و در این تیم بلژیکی عملکرد درخشانی ارائه داده بود و سومین گلزن برتر فصل قبل ژوپیلر لیگ شد، قراردادی رسمی با باشگاه کلوب بروژ امضا کرد.

این باشگاه در سال ۱۸۹۱ میلادی تأسیس شده و سابقه ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر بلژیک، ۱۰ قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان و جام یوفا دارد.

کاوه، مهاجم ۲۶ ساله پس از دوران موفقیت‌آمیز در ذوب‌آهن، یک فصل درخشان هم در استقلال داشت که پس از بازی‌های درخشانی که در لیگ برتر و به ویژه لیگ قهرمانان آسیا برای آبی‌پوشان ارائه کرده بود، به‌عنوان بازیکن آزاد به شارلروا بلژیک پیوست و در این تیم نمایشی فراتر از انتظار داشت تا مورد توجه تیم قهرمان فصل قبل بلژیک قرار بگیرد. کاوه رضایی فصل قبل در بازی‌های ژوپیلر لیگ و مرحله نهایی پلی‌آف مجموعا ۳۹ بازی برای شارلروا انجام داد و موفق به زدن ۱۶ گل شد و ۶ پاس گل داد و در چهار مسابقه فصل جدید ژوپیلر لیگ هم توانسته سه گل به ثمر برساند و بهترین بازیکن تیمش باشد ولی با توجه به پیشنهاد باشگاه کلوب بروژ، مهدی بیات مالک ایرانی باشگاه شارلروا تصمیم به فروش کاوه گرفت.

بیات که رضایت کاملی از عملکرد کاوه رضایی داشت و رابطه خوبی با او برقرار کرده بود، با انتقال این ستاره ایرانی به کلوب بروژ درآمد ۵ میلیون یورویی به دست آورد که این رقم رکورد نقل و انتقال باشگاه‌اش را شکست.

نکته مهم انتقال کاوه رضایی به کلوب بروژ، حضور قطعی این مهاجم در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود که او را به تنها بازیکن ایرانی تبدیل می‌کند که امسال در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت؛ البته اگر دینامو زاگرب کرواسی هم از مرحله پلی‌آف صعود کند، صادق محرمی نیز به فرصت بازی در لیگ قهرمانان دست پیدا می‌کند.

انتقال کاوه به کلوب بروژ ماجرای جدیدی در باشگاه شارلروا است. آنها از این جدایی خوشحال نیستند. فلیس مازو، سرمربی شارلروا موافق انتقال بهترین گلزن خود در یک سال گذشته نبود اما می‌گوید این باشگاه توان رقابت مالی با سایر باشگاه‌ها را نداشت. درخشش ادامه‌دار کاوه رضایی در ترکیب شارلروا باعث شد تا باشگاه‌های بزرگ بلژیک همچنان عملکرد این بازیکن را زیر نظر بگیرند تا جایی که در فاصله یک هفته تا بسته شدن رسمی پنجره تابستانی اروپا باشگاه بروژ قهرمان بلژیک پیشقدم شد و با قراردادی سنگین که در تاریخ شارلروا بی‌سابقه بود کاوه را از این تیم گرفت. فلیس مازو، سرمربی شارلروا گفت: «به هیچ عنوان موافق فروش کاوه رضایی نبودم چون او بهترین مهاجم فوتبال باشگاهی بلژیک است و پرکردن جای خالی او به این راحتی نخواهد بود اما از آنجا که توان رقابت مالی با سایر باشگاه‌های این کشور را نداشتیم چاره‌ای جز قبول این اتفاق نبود.» مازو حالا ناامید است: «حتی با اینکه مهدی بیات به من وعده پرشدن جای خالی این مهاجم را داد اما من واقعا از رفتن کاوه ناامید هستم چون او بهترین مهاجم بلژیک است و مسلما نبودش در تیم من ضربه جبران ناپذیری خواهد بود. ما اصلا نمی‌خواستیم او را از دست بدهیم اما دستمزد پرداختی ما با دستمزی که به او پیشنهاد شده بود فاصله بسیار زیادی داشت و این موضوع وقتی در تماسی که کاوه با من داشت مطرح شد، به او حق دادم تا برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.»

کاوه، نه آن کاوه‌ای که می‌شناختید. او حالا سوپراستار فوتبال بلژیک است و می‌خواهد در تیم قهرمان جایگاهی عجیب و تازه را به دست بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز