خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان خبرداد:

دستگیری 3 حفار غیرمجاز آثار باستانی در رامشیر

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۳۱۹

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از بازداشت باند سه نفره حفاران غیرمجاز در شهرستان رامشیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ پاسدار حسین بهداروند اظهار کرد: با توجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رامشیر، طی گشت و سرکشی پرسنل پایگاه حفاظت شهرستان رامشیر از تل باستانی و ثبت ملی "طبره" سه نفر درحال حفاری به ابعاد 2*2 و به عمق 1.5متر مشاهده شدند.

وی ادامه داد: مسئول پایگاه حفاظت با همکاری دو تن از دوستداران و حافظان آثار تاریخی آن شهرستان که همواره همکاری مستمر با این یگان دارند و در چندین عملیات انهدام باند و دستگیری حضور داشتند، به‌ دلیل جلوگیری از متواری شدن مجرمین با سرعت عمل و با یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری این سه حفار غیرمجاز شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که پس از دستگیری این حفاران توسط عوامل پایگاه یگان حفاظت رامشیر، طی تماس با نیروهای انتظامی و حضور آنان، این افراد تحویل مراجع انتظامی و قضایی داده شدند، افزود: ضمن تشکیل پرونده، موضوع از مراجع قضایی در حال پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز