خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر خبر داد:

آثار هنرمندان صنایع دستی آبادان و خرمشهر کتاب می‌‎شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۹۰۸

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر، از آغاز تالیف کتابی با موضوع معرفی هنرمندان صنایع دستی شهرستان ‎های آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سجاد پاک‎گهر اظهار داشت: جلسه‎ای با حضور مدیر اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و مدیر گردشگری این سازمان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور نمایندگان صنایع دستی شهرستان ‎های آبادان و خرمشهر برگزار شد، مقرر شد که آثار واجد شرایط چاپ در کتاب، شناسائی و انتخاب شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی خرمشهر با بیان این‎که قرار است در این کتاب سوابق فعالیت هنرمندان صنایع دستی آبادان و خرمشهر و معرفی آثار آنان به چاپ برسد، افزود: این کتاب درحال حاضر در مرحله جمع‎آوری اطلاعات می‎باشد و در فاز اول آثار هنری مربوط به شهرستان آبادان را گردآوری کردیم و در حال انتخاب آثار هستیم.

وی با اشاره به این‎که این کتاب توسط سازمان منطقه آزاد اروند به چاپ خواهد رسید و اقدامات کارشناسی و فنی و نیز گردآوری اطلاعات آن نیز بر عهده اداره میراث فرهنگی است، پیش‎بینی کرد: کار چاپ و نشر این کتاب ظرف سه ماه آینده به اتمام برسد.

پاک‎گهر معرفی ظرفیت‎ های صنایع دستی موجود در منطقه را از جمله اهداف چاپ این کتاب عنوان کرد و افزود: با چاپ این کتاب صنعتگران به تولید بیشتر محصولات تشویق خواهند شد و به ایجاد بازار فروش صنایع دستی به ادارات، ارگان‎ها و سازمان ‎های موجود در منطقه نیز کمک بسزایی می شود.

وی بیان کرد: پس از چاپ، طی مراسمی با حضور صنعتگران از کتاب رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز