خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

اردبیل به عنوان پایلوت پروژه‌های گردشگری کشور معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۱۷۳

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از معرفی اردبیل به عنوان پایلوت پروژه‌های گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به قابلیت‌های کم نظیر این استان، اردبیل از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان پایلوت اجرای پروژه های گردشگری کشور انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: به واسطه همین قابلیت‌ها ضروری است در اردبیل برندسازی جهانی شود که در این استان گردشگری پیرامون کوه سبلان با تاکید به آب های گرم معدنی عملیاتی و مورد توجه قرار  گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: به منظور تحقق این مهم به غیر از فعالیت‌های استانی و ملی، انتظار می‌رود سازمان میراث فرهنگی کمک حال ما باشد.

فلاحی با اذعان به اینکه 25 سایت گردشگری در حال مطالعه است، تصریح کرد: توسعه گردشگری اردبیل از محور شرقی به غربی به محور شمالی به جنوبی تغییر یافته و در این راستا حداقل دو یا سه پروژه در هر شهرستان تعریف شده است.

وی ادامه داد: استان اردبیل برای اجرای پروژه های ذکر شده نیازمند مساعدت استان و سازمان میراث فرهنگی در تامین اعتبار برای زیرساخت‌ها و پیشبرد برنامه ها است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین خواستار حذف بروکراسی زاید اداری از پروژه های گردشگری استان شد و تاکید کرد: صدور موافقت اصولی پروژه ها با ارزش بیش از چهار میلیارد تومان به استان تفویض شده و ضروری است موانع صدور مجوز مجتمع های گردشگری نیز رفع شود.

فلاحی همچنین به ضرورت معرفی اردبیل به عنوان استان گردشگر تاکید کرد و افزود: در خصوص معرفی شهر گردشگر نیز اردبیل توانمندی های متعددی را دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز