خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای واهی بولتون درباره حضور ایران در سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۵۹۹

مشاور امنیت ملی آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، بار دیگر خواستار خروج ایران از سوریه شد.

به گزارش ایلنا به تقل از رویترز، «جان بولتون» در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری که در جریان سفر وی به سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت، گفت که اخیرا با همتای روس خود در ژنو دیدار کرده و با وی درباره ایران و سوریه رایزنی کرده است.

وی افزود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه که در هلسینکی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود دیدار کرد، به واشنگتن گفته است که کشورش نمی‌تواند ایران را مجبور به ترک سوریه کند.

بولتون ادامه داد: «پوتین در عین حال به ما گفت که منافع او و منافع ایران دقیقا یکسان نیست. بنابراین روشن است که ما با او درباره نقشی که می‌توانند بازی کنند، صحبت خواهیم کرد».

وی همچنین توضیح داد که «می‌خواهیم بدانیم، ما و دیگران برای حل بحران سوریه به چه توافق‌هایی می‌توانیم برسیم. اما یک پیش‌نیاز برای آن، خروج تمام نیروهای ایرانی و بازگشت آن‌ها به ایران است».

بولتون همچنین گفت که به اعتقاد وی روسیه در کارزار سوریه «گیر کرده» و «من فکر نمی‌کنم که آن‌ها مایل باشند در آن‌جا گیر بیافتند».

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که به باور وی «اقدام‌های عصبی دیپلماتیک» روسیه در اروپا نشان می‌دهد که آن‌ها «می‌خواهند کس دیگری را پیدا کنند، مثلا، برای این‌که هزینه بازسازی سوریه را بر دوش بگیرد؛ چیزی‌که آن‌ها ممکن است موفق به انجام آن بشوند یا نشوند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز