خبرگزاری کار ایران

گزافه‌گویی‌های بولتون در دیدار با نتانیاهو:

در تلاشیم اروپایی‌ها را علیه ایران قانع کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۶۲

مشاور امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه در جریان سفر به فلسطین اشغالی گفت: آمریکا در تلاش است کشورهای اروپایی را قانع کند که اقدامات قوی‌تری علیه برنامه هسته‌ای ایران داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از «جروزالم‌پست»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: من فکر می‌کنم مهمترین اولویت آمریکا این باشد که ایران هرگز به ظرفیت‌های سلاح اتمی دست پیدا نکند. به همین دلیل ترامپ از توافق تاسف بار هسته‌ای با ایران خارج شد. به همین دلیل بود که تحریم‌های اقتصادی را اعمال کرد. به همین دلیل است که ما با دوستمان در اروپا کار می‌کنیم تا آنها را قانع کنیم که باید قدم‌های بهتری علیه برنامه هسته‌ای ایران بردارند.

«بولتون» در ادامه مدعی شد: ما آگاهانه نگران نقش ایران به عنوان تامین‌کننده مالی تروریسم جهان هستیم. به همین دلیل است که ما نگران فعالیت‌های ایران در سوریه به وسیله حزب الله لبنان در یمن هستیم.

مشاور امنیت ملی ترامپ مدعی شد: تهدیدات منطقه‌ای که او نام برده، تهدیدات جهانی هم به شمار می‌روند. به ویژه تروریست‌هایی که به سلاح‌های کشتار جمعی دست پیدا می‌کنند.

«جروزالم‌پست» نوشت: «بولتون» یکی از طرفداران قدیمی اسرائیل و منتقدان توافق‌هسته‌ای است.

وی در جریان این سفر مدعی شد: ائتلاف بین اسرائیل و آمریکا، بین مردم دو کشور است و هرگز به این اندازه قوی نبوده است.

بولتون ادامه داد: ترامپ این ائتلاف را سنگ‌بنای سیاست خارجی خود قرار داده است. همان‌طور که نتانیاهو هم این مساله را سنگ بنای سیاست اسرائیل قرار داده است.

وی گفت: این مساله بسیار مهم و مثمر ثمر برای آمریکاست که مذاکرات عمیق و وسیعی با نتانیاهو و مشاوران ارشد داشته باشد.

به گزارش «جروزالم‌پست»، «بولتون» ادعاهایش را با بیان این جمله که «از اینکه در اورشلیم پایتخت اسرائیل حضور دارم خوشحالم» آغاز کرد. نتانیاهو بعد از بیان این ادعا از بولتون خواست که حرفش را  تکرار کند. بولتون هم تکرار کرد و گفت: قرار است از سفارت خانه آمریکا که به تازگی در اقدامی جنجالی به بیت المقدس منتقل شده دیدار کند.

«نتانیاهو» در جریان استقبال از بولتون مدعی شد: اسرائیل هیچ دوست و شریکی بهتر از آمریکا ندارد و در دوران ترامپ این شراکت تقویت شده است.

وی از ترامپ بابت خروج از توافق هسته‌ای تشکر کرد و گفت: این لحظه‌ای تاریخی بود.

نتانیاهو مدعی شد: از طرف بسیاری از کشورهای منطقه از آمریکا بابت اعمال مجدد تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، از آمریکا تشکر می‌کنم.

وی همچنین از آمریکا بابت حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی در محافل بین‌المللی تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز