خبرگزاری کار ایران

بازی های آسیایی ۲۰۱۸

آنچه در روز سوم بازی های آسیایی گذشت/ روز درخشان ووشو در کنار طلای شیرین رجبی

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۵۰۵

کاروان ایران در روز سوم بازی های آسیایی 4 مدال کسب کرد.

به گزارش ایلنا، روز سوم بازی های آسیایی 2018 اندونزی با تمام اتفاقات خوب و بدش برای کاروان ایران به اتمام رسید و در این روز یک مدال طلا توسط سعید رجبی در سنگین وزن تکواندوبه دست آمد. زهرا کیانی در ووشو موفق به گرفتن مدال نقره شد و دو کشتی گیر فرنگی ما یعنی مردانی و گرایی هم به مدال برنز رسیدند.

تیراندازی:

مهیار صداقت بهترین عملکرد را در این روز و در این رشته داشت. او در 50 متر سه وضعیت به فینال رسید اما رتبه ای بهتر از ششم به دست نیاورد. در تپانچه ده متر مردان و میکس تراپ هم توفیقی به دست نیامد و چهار نماینده ما در این دو رشته موفق به صعود به فینال نشدند.


روئینگ:

مهسا جاور در شانس مجدد سنگین وزن انفرادی اول شد و راهی مسابقه فینال شد. اما روئینگ تک نفره سنگین وزن و روئینگ دو نفره جفت پای مردان هم توفیقی به دست نیامد.


تیراندازی با کمان:

مسابقات ریکرو امروز در مرحله مقدماتی به انجام رسید و تقریبا همه نمایندگان ما توانستند مجوز مرحله حذفی را به دست بیاورند. زهرا نعمتی در ریکرو انفرادی بانوان سی و یکم شد و به مرحله بعد رفت. در ریکرو مردان صادق اشرفی، امین پیرعلی و میلاد وزیری جواز حضور در مرحله بعدی را گرفتند اما ارژنگی پور ناکام ماند و حذف شد.

در ریکرو میکس و تیمی هم نمایندگان ما به مرحله بعدی راه پیدا کردند.


کبدی:

تیم ملی کبدی بانوان ایران یکی از سورپرایزهای روز را رقم زد و با نتیجه 22-18 به چین تایپه باخت. اما مردان ما موفق شدند به راحتی مالزی را شکست دهند و سومین برد خود را هم جشن بگیرند و نشان دهند مدعی جدی قهرمانی در این دوره هستند.


دوچرخه سواری:

روز بدشانسی دوچرخه سواری همین امروز بود. بعد از چهارمی زنجانیان در روز دوم، فرانک پرتوآذر در کراس کانتری در حالی که جزو سه نفر اول بود به خاطر پارگی زنجیرش عقب افتاد و چهارم شد. در کراس کانتری مردان هم فراز شکری و محمد پورشریف تا استانه کسب مدال رفتند اما به ترتیب چهارم و پنجم شدند.


شنا:

سینا غلامپور و بنیامین قره حسنلو دو شناگر جوان تیم ملی ایران در ماده 50 متر آزاد با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند. قره‌حسنلو در این مسابقات زمان 23:11 را ثبت کرد تا یک صدم ثانیه رکورد ملی ایران را در این ماده ارتقا بدهد. قره‌حسنلو با این نتیجه در مجموع در رده 19 قرار گرفت. سینا غلامپور نیز با زمان 23:54 در رتبه 23 دور مقدماتی قرار گرفت. در این ماده 51 شناگر به رقابت با یکدیگر پرداختند که تنها 8 نفر از آنان جواز حضور در فینال را یافتند. بهترین شناگر دور مقدماتی 50 متر "هکسین" از چین با زمان 22:21 بود.


تکواندو:

تکواندوی ما امروز سه نماینده داشت. در بخش بانوان و در اوزان منفی 57 و مثبت 67 کیلوگرم پریسا جوادی و زهرا پوراسماعیل به مصاف رقبای خود رفتند و در همان جدال اول به نمایندگان قزاقستان و ازبکستانی باختند و حذف شدند. با این حال در سنگین وزن مردان بهترین اتفاق ممکن رخ داد و سعید رجبی توانست در حالی که سنگین ترین قرعه ممکن را روبروی خود می دید با شکست نمایندگان کره جنوبی، چین، قزاقستان و ازبکستان به مدال طلا برسد و ایران را 4 طلائه کند. رجبی 22 ساله به اولین طلایی سنگین وزن تکواندو در بازی های آسیایی تبدیل شد. او دیمیتری شوکین را در فینال با نتیجه 3-2 شکست داد.


کشتی فرنگی:

امروز مسابقات کشتی فرنگی آغاز شد. مهرداد مردانی در وزن 60 کیلوگرم و محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم به مصاف رقبا رفتند. مردانی در یک چهارم به نایب قهرمان المپیک یعنی اوتای ژاپنی باخت و سپس با شکست نماینده میزبان به رده بندی رسید و موفق شد رقیب ازبکستانی خود را به راحتی شکست دهد و گردن آویز برنز را مال خود کند.

در وزن 67 کیلوگرم هم گرایی بعد از شکست تسمورادوف معروف و شناخته شده در نیمه نهایی مقابل کبیسبایف فوق العاده قدرتمند ضربه شد و نتوانست راهی فینال شود اما در بازی  رده بندی رقیب چین تایپه ای اش را 11-0 در 50 ثانیه شکست داد و به مدال برنز رسید.


ووشو:

در سومین روز از رقابت های ووشو هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی زهرا کیانی در بخش تالو (اجرای فرم) به مصاف حریفان رفت. وی که روز یکشنبه در فرم «جین شو» با امتیاز 9،70 در رتبه دوم ایستاده بود، امروز در «چیانگ شو» به اجرای فرم پرداخت و با عملکردی ایده آل به امتیاز 9،71 رسید. در نهایت کیانی در مجموع دو فرم جین شو و چیانگ شو با امتیاز 19،41 در رده دوم قرار گرفت و مدال نقره هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی را کسب کرد. کیانی به نخستین بانوی تالوکار ایران تبدیل شد که در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال می‌شود و نام خود را در تاریخ ووشوی ایران ثبت کرد.

در بخش ساندا الهه منصوریان و شهربانو منصوریان با شکست رقبای ویتنامی به نیمه نهایی رسیدند و مدال برنز خود را قطعی کردند. در بخش آقایان هم عرفان آهنگریان در وزن منفی شصت کیلوگرم سانداکار کره ای را 2-1 برد و برنزش را مسجل کرد. فرود ظفری هم در وزن منفی شصت و پنج کیلوگرم با نتیجه 2-0 از سد نماینده ویتنام گذشت و راهی نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. محسن محمد سیفی هم سرانجام در وزن منفی هفتاد کیلوگرم با شکست رقیب خو به نیمه نهایی برسد و سومی اش را مسجل کند.


قایقرانی:

محمد مهدی کنارنگ و شقایق سید یوسفی در کانوی اسلالوم انفرادی مردان و زنان در دور مقدماتی امتیاز لازم را کسب کردند و به فینال رسیدند. امیرمحمدفتاح پور و رکسانا رزاقیان هم در کایاک اسلالوم از مقدماتی عبور کردند و راهی نیمه نهایی مواد خود شدند.


سوارکاری:

سهیلا سهی سوارکار52 ساله ایرانی بعد از دوازدهمی در روز اول، امروز هم عنوان نهم را به خود اختصاص داد تا در مجموع دو روز بتواند مجوز  حضور در فینال را کسب کند. رقابت فینال با حضور 15 سوارکار به انجام می رسد.


والیبال ساحلی:

تیم والیبال ب ایران امروز در دومین مسابقه خود موفق شد مالدیو را شکست دهد و با دو برد در صدر جدول گروه خود قرار بگیرد. تیم ما فردا باید در سومین مسابقه به مصاف تیم قطر ب برود.


بسکتبال سه نفره:

تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران هم در برابر تایلند قرار گرفت و نخستین مسابقه خود را با نتیجه 11-7 شکست خورد تا شروع خوبی در گروه سوم نداشته باشد.


پاراگلایدر:

تیم سه نفره پاراگلایدر ایران در دومین روز رقابت خود با 14 کشور دیگر در رده دهم قرار گرفت و فردا باید در راند ششم و پایانی برای کسب بهترین رتبه تلاش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز