خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار یزد خبر داد:

تدوین سند آمایش علم و فناوری استان یزد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۱۲۱

معاون استاندار یزد با تاکید بر اهمیت نقشه آمایش علمی بر اساس اسناد بالادستی در تعیین چشم انداز استان، از تدوین سند آمایش علم و فناوری استان با هدف توسعه نوآوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی زینی وند در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد بیان کرد: یکی از کاستی‌های مهم برای اجرای اثربخش طرح و برنامه های مختلف در کشور عدم وجود سند آمایش است که خوشبختانه تدوین این سند در استان یزد مورد توجه قرار گرفته و مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی افزود: سند آمایش استان منطبق بر واقعیت ها و نگاه کارشناسی جمع بندی شده است و باید مولفه های آن به گفتمان مدیران و افراد موثر در جهت دهی تصمیم گیری‌های استان یزد تبدیل شود تا برنامه ریزی‌های پیش‌رو نیز بر اساس این موضوع روشن و مشخص شود.

زینی وند اظهار داشت: با توجه به پیشرفت های علمی و توسعه فعالیت های دانش بنیان در سطح دنیا نیاز جامعه امروز ما آمایش در زمینه فناوری و نوآوری است و اگر به این موضوع توجه نشود ظرفیت های شاخص استان در حوزه های علمی و پژوهشی نیز به نتیجه موثری نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش نویس سند آمایش و تجربه سایر استان ها در این زمینه فرآیند تدوین سند آمایش علم و فناوری استان با محوریت کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در دستورکار قرار گرفته تا بر این اساس بتوانیم به وضعیت شفاف و جهت دهی به توانمندی های شاخص در این حوزه دست پیدا کنیم.

معاون‌استاندار یزد گفت: لازم است تصمیم‌گیری در زمینه سیاست‌های‌پژوهشی استان نیز در قالب این کارگروه ساماندهی و موارد منتخب برای تائید نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد ضمن تاکید بر دعوت از نمایندگان بخش خصوصی در این کارگروه یادآور شد: اعتبارات پژوهشی استان نیز به جای هزینه در فعالیت های جزئی بر پروژه های اثربخش از جمله سند آمایش علم و فناوری متمرکز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز