خبرگزاری کار ایران

اقدام عجیب باشگاه استقلال در تقدیر از پیشکسوتان

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۲۹۹

باشگاه استقلال می‌خواهد کارهای ویژه انجام بدهد اما راه و رسمش را نمی‌داند. نمونه‌اش همین تقدیری است که از پیشکسوت‌ها و قبل از آغاز هر بازی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، کار، کار بزرگی است و احترام به تمام سال‌هایی که یک پیشکسوت در استقلال زحمت کشیده، بازی کرده و عرق ریخته. چنین برنامه‌هایی را در باشگاه‌های بزرگ فوتبال جهان هم می‌بینیم. آنها برای پیشکسوت‌های خود ارج و قرب می‌گذارند و برای‌شان بهترین مراسم‌ها را با آداب و رسوم حرفه‌ای تدارک می‌بینند.

در استقلال اما برنامه‌ها، حرفه‌ای پیش نمی‌رود. تقدیر از مدیران این باشگاه و قدردانی از پیشکسوت‌ها به جای خود اما آنها هنوز نمی‌دانند باید فهرستی تهیه کنند و بر حسب سابقه، قدیمی‌ها را به صف کنند و از آنها بابت زحمت‌هایی که کشیده‌اند تشکر کنند.

قبل از آغاز بازی استقلال مقابل تراکتورسازی، باشگاه از دو پیشکسوت تقدیر کرد. به آنها لوح‌هایی به یادگار داد که در آن نوشته شده بود: «ممنون بابت تمام زحمت‌هایی که برای استقلال کشیده‌اید» این دو پیشکسوت را شاید بخش اندکی از هواداران حاضر در ورزشگاه می‌شناختند. ایوب اصغرخانی و کیومرث مشتری. اصغرخانی با نظر ناصر حجازی در اواسط دهه 70 به استقلال آمد و حتی در یک بازی حساس مقابل الهلال در جام باشگاه‌های آسیا در ترکیب ثابت قرار گرفت و فرهاد مجیدی روی نیمکت نشست. او که در ماشین سازی شاگرد حجازی بود، فقط یک فصل در استقلال دوام آورد و بعدها که فوتبال را کنار گذاشت در تیم‌های پایه باشگاه هم مشغول به کار شد. اصغرخانی در استقلال، پیشکسوت پر سابقه‌ای نیست. شاید تعداد بازی‌های او با پیراهن آبی به تعداد انگشت‌های دو دست هم نرسد. هافبکی تبریزی که برای ماشین سازی بازیکن مهمی بود اما هیچ گاه در استقلال چهره نشد و به جایگاهی ویژه نرسید. درست مثل کیومرث مشتری که از او هم سابقه و نکته مهمی در ذهن‌ها نیست. وقتی نام کیومرث مشتری را در گوگل جست وجو می‌کنیم، اطلاعاتی دست‌مان را نمی‌گیرد. نه اثری از نام او هست و نه باشگاه استقلال. نکته جالب‌تر وقتی است که نام کیومرث مشتری را همراه با استقلال در گوگل جست وجو می‌کنیم. پاسخ‌هایی که نصیب‌مان می‌شود همه‌اش به خریدارهایی مربوط است که در این چند سال اخیر برای مالکیت باشگاه استقلال پا پیش گذاشته و تلاش کرده‌اند. به‌عنوان مشتری استقلال و نه آن پیشکسوتی که مقابل تراکتورسازی از او تقدیر شد. از این دو پیشکسوت در حالی تقدیر شد که با سابقه‌تر از آنها در استقلال فراوان یافت می‌شوند.

جواد زرینچه یک نمونه ویژه است. بازیکن و کاپیتان سابق استقلال با کارنامه‌ای پربار و حتی سابقه مربیگری در این تیم که به فهرست مدیران باشگاه راه پیدا نمی‌کند اما اصغرخانی و مشتری، زودتر لوح تقدیر می‌گیرند و عکس یادگاری می‌اندازند. اگر ملاک عرق ریختن و سابقه است، امثال زرینچه، حسن‌زاده، مراغه‌چیان، بیانی‌ها و خیلی از ستاره‌های سابق کجا هستند و اگر هم نه که بهتر است همین حالا باشگاه استقلال، تقدیر از پیشکسوت‌ها را رها کند و تمرکزش را جای دیگری بگذارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز