خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات ریاست جمهوری تاکید کرد؛

لزوم حرکت به سمت شهروند هوشمند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۹۹

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه های جدی ما باید این باشد که به سمت شهروند هوشمند حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی فقیهی امروز چهارشنبه در نخستین کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: اگر توجه به شهروند هوشمند نداشته باشیم تکنولوژی ها دردی را دوا نمی کند.

وی تصریح کرد: باید محیط زندگی ما متناسب با تحول دیجیتال باشد؛ چون به عنوان  یک ترند جدید در دنیا مطرح است و بحث حمل و نقل یکی دیگر از ابعاد است که باید به سمت هوشمندی برود. بحث اقتصاد و شهروند هوشمند هم بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: مردم هم باید خودشان را توانمند کند و غیر از اینکه کنش‌پذیر هستند کنش‌گر هم باشند و با اقداماتی که انجام می دهند تحولات را در شهرشان ایجاد کنند.

فقیهی افزود: برای این تحولات نیازمند محیط جدید و اکوسیستم هستیم. راهکار توسعه شهر هوشمند توسعه استار تاپ های شهر هوشمند است.

وی اضافه کرد: اگر دولت فضای کاری را باز کند مردم خودشان راه را باز می کنند تا مشارکت مردم هم بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید نیازمند هیچگونه کمک از طرف دولت باشیم؛ ضمن اینکه دولت هم نباید جلوی فعالیت استارت آپ ها را بگیرد. دولت باید در این زمینه نقش تسهیل کننده را ایفا کند.

وی حمایت از نوآوری در دانشگاه ها، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را ضروری دانست و گفت: حمایت های ما باعث شده بخشی از سرمایه گذاران خارجی به این مقوله ورود پیدا کنند. اکنون خیلی از شرکت های بزرگ در کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ما برنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دست داریم و 3 هزار و 500 شرکت دانش بنیان از تسهیلات مشخص شده استفاده می کنند. معافیت از سربازی، معافیت مالیاتی و چندین مورد حمایت از این شرکت ها از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام داده ایم.

فقیهی ادامه داد: سه مرکز نوآوری را پیش بینی کرده ایم و امیدواریم با حمایت از رساله های دکتری نیروی انسانی آنها با مشارکت بخش خصوصی تامین شود و کسب و کارهایی را شکل دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز