خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری لاوروف و چاووش‌اغلو مطرح شد؛‌

غرب به دنبال شکست نشست آستانه با اعمال تحریم علیه ایران، ترکیه و روسیه است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۲۰

وزرای خارجه ترکیه و روسیه در آنکارا نشست خبری مشترکی برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد، امروز -سه‌شنبه- در نشست خبری مشترکی با «مولود چاووش‌اغلو» همتای ترک خود، به مسائل روز جهان پرداخت.

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو امیدوار است رویکردی منطقی بر روابط بین‌المللی غالب شود و کشورها به گفت‌وگوهای سیاست‌زدایی‌شده روی بیاورند. وی افزود که مسکو از ترکیه به خاطر نپیوستن به تحریم‌های ضد روسیه تشکر می‌کند.

از سوی دیگر، چاووش‌اغلو از ایالات متحده خواست تا به گفت‌وگو روی بیاورد و هشدار داد که تهدید و فشار بر ترکیه به بی‌نظمی خواهد انجامید.

سرگئی لاوروف گفت که مقام‌های مسکو و آنکارا برای ایجاد یک منطقه عاری از تنش در سوریه، از جمله ادلب، با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

چاووش‌اوغلو نیز گفت که گروه‌های تروریستی سوریه از حلب و شرقی غوطه به ادلب آمده‌اند و خواستار نابودی این گروه‌ها شد. وی همچنین درباره بمباران تمام‌وکمال منطقه عاری از تنش هشدار داد.

لاوروف نیز گفت که کشورهای غربی با اعمال تحریم بر ایران و ترکیه و روسیه، تلاش دارند موفقیت اجلاس آستانه را زیر سوال ببرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز