خبرگزاری کار ایران

وزارت اقتصاد آلمان:

روند رو به رشد اقتصاد همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۳۴۲

اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال روند رو به رشد خود را حفظ کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رشد اقتصاد آلمان در سه‌ماهه دوم سال، به‌رغم تعرفه‌های جدید آمریکا بر اروپا، سرعت گرفته است. بر اساس آمارهای رسمی که امروز -سه‌شنبه- منتشر شد، اقتصاد این کشور اندکی بیش از آن‌چه اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند، رشد داشته است. 

اقتصاد آلمان در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال رشدی پنج دهم درصدی را شاهد بود. این در حالی است که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه نخست سال چهار دهم درصد رشد داشته است. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم چهار دهم درصد بهبود یابد. 

در این گزارش بر ادامه رشد اقتصادی آلمان و اطمینان بالای تجاری و رقم پایین بیکاری تاکید شده است. با این وجود برخی آمار ناامیدکننده درباره سفارش‌های کارخانه‌ها در سال جاری میلادی نشان از تنش بین‌المللی تجاری دارد. 

«کارتسن برژسکی» کارشناس شرکت مالی آی‌ان‌جی در فرانکفورت، هشدار داد که با وجود این رقم‌های امیدوارکننده، «چالش‌های پیش روی اقتصاد آلمان نه‌تنها کاهش نخواهند یافت بلکه افزایش پیدا می‌کنند.»

وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روند رو به رشد اقتصاد کشور با وجود تردیدهای مربوط به تجارت همچنان ادامه دارد. اما به‌رغم تمام خطرات، فضای اقتصادی همچنان مثبت و پیشرو است. این قضیه را می‌توان در تحلیل سازمان تحقیقات ایفو نیز مشاهده کرد.» 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز