خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری رودسر:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سرلوحه همه آموزش‌ها قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۶۴۰

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه در سازمان‌های جهانی و یونسکو، آموزش‌فنی و حرفه‌ای را سرلوحه همه آموزش‌ها قرار داده اند، گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار نیاز است توجه بیشتری به مبحث مهارت آموزی در آموزش های فنی و حرفه‌ای صورت گیرد .

به گزارش ایلنا از رودسر، علی وارسته بهدانی ضمن تبریک به مناسبت هفته مهارت و مهارت آموزی در نشست با آموزشگاه‌های آزاد شهرستان رودسر گفت: برای تقویت حوزه‌های آموزشی و فرهنگی نیاز است تمامی دستگاه‌های مرتبط ید واحد شوند و به کمک یکدیگر بشتابند تا بتوانند در این دو مقوله پیشرفت چشمگیری داشته باشند .

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه نیاز است دولت و مجلس به کمک یکدیگر در زمینه پرداخت یارانه به آموزشگاه‌های آزاد نگاه ویژه ای داشته باشند، افزود : از نماینده محترم مجلس می‌خواهیم که نسبت به ارائه طرحی از سوی مجلس به همراه سایر نمایندگان به عنوان پرداخت مالیات برای افرادی که دارای درآمد بیشتری هستند به نسبت سایر اقشار جامعه تدبیری اتخاذ کنند.

وی ایجاد و احداث کلینیک کسب و کار در شهرستان رودسر را یکی از اقدامات ارزشمند خواند و گفت : فنی و حرفه ای می تواند با مدیریت در زمینه کسب و کار و آموزش هایی که در این راستا برگزار می کند از فرآیند اولیه ایجاد شغل تا زمانی که برای یک شخص اشتغالزایی مفید و سودآوری داشته باشد یاری کننده باشد .

وارسته بهدانی با انتقاد از اینکه 60 درصد از دانشگاههای علمی و کاربردی با هدف مهارت آموزی ایجاد شده بودند افزود : چهارچوب و بنای دانشگاه علمی و کاربردی بر این اساس بود تا بتواند تکنسین هایی را در بخش های مختلف تحویل اجتماع دهد اما متاسفانه شاهدیم این مراکز جامع نیز همچون سایر دانشگاهها در آموزش ها به صورت تئوری ورود کرده اند تا نتیجه مثبتی را که باید بدست می آوردیم کسب نکردیم .

سرپرست فرمانداری رودسرضرورت های دستیابی به توسعه پایدار را در سه مولفه رشد اقتصادی ، موضوعات زیست محیطی ، و موضوعات حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود : انطباق این سه مولفه در آموزش و مهارت می تواند کشور را به توسعه پایدار گسیل نماید .

وی به افزایش سطح توانایی و مهارت آموزی کارمندان اشاره کرد و گفت : آموزش های مهارتی بعنوان ضرورت و لازمه کار است و می تواند در پیشبرد امور موثر و نقش آفرین باشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز