خبرگزاری کار ایران

در وین مطرح شد؛

تاکید نمایندگان دائم ایران و برزیل بر همکاری‌های مشترک در چارچوب سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۱۹۴

سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان‌های بین‌المللی در وین، با سفرا و نمایندگان دائم برزیل نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، طرفین ضمن اشاره به روابط خوب و سازنده میان دو نمایندگی در دوره‌‌‌‌‌های مختلف، بر اهمیت‌‌ها تداوم این ارتباط، به ویژه انجام رایزنی و مشورت در مورد موضوعات مختلف در دستورکار سازمان‌های بین‌المللی و هماهنگی و همکاری در موضوعات مورد علاقه مشترک، تاکید کردند.

کاظم غریب‌‌‌‌آبادی با اشاره به تاریخچه‌ای از همکاری‌های ایران با آژانس در گذشته و حال، از تلاش‌ها و مواضع برزیل در این رابطه قدردانی کرد. 

سفیر و نماینده دائم ایران همچنین با اشاره به اقدام یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام از یک طرف و تناقض‌گویی‌های آمریکایی‌ها در ارتباط با مذاکره با جمهوری اسلامی ایران از طرف دیگر، بر ضرورت اجرای تعهدات برجام توسط سایر طرف‌ها تأکید و اظهار داشت که جامعه بین‌المللی در حال حاضر مخالف یک‌جانبه‌گرایی آمریکاست و بر رهیافت‌های چندجانبه در روابط بین‌المللی تاکید می‌کند.

نماینده دائم برزیل نیز اظهار کرد که برزیل درخصوص موضوع هسته‌ای و برجام به ارزش‌ها و اصولی معتقد است که همواره از آنها دفاع می‌کند. آنان ضمن حمایت از چندجانبه گرایی، اظهار داشتند که عملگرایی بر سیاست خارجی برزیل حاکم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز