خبرگزاری کار ایران

مسیح مهاجری مطرح کرد؛

ضرورت خانه‌تکانی در مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۹۸۰

مسیح مهاجری تاکید کرد: اول نمایندگان ناباب را از مجلس بیرون بریزید بعدا بروید سراغ عوض کردن وزیران. قبل از دولت و یا لااقل همزمان با آن، باید در مجلس تحول مهمی صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مسیح مهاجری سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله‌ای، با مضمون «ضرورت خانه تکانی در مجلس» خطاب به آنها که بی وقفه از ضرورت خانه تکانی در دولت می‌نویسند و می‌گویند، نوشت:

 اول نمایندگان ناباب را از مجلس بیرون بریزید بعدا بروید سراغ عوض کردن وزیران. قبل از دولت و یا لااقل همزمان با آن، باید در مجلس تحول مهمی صورت بگیرد.

وزرائی که کارآمد نیستند، علت اصلی ناکارآمدی آنها توقعات و تهدیدات عده‌ای از نمایندگان مجلس است که از وزرا خواسته‌های شخصی و غیرقانونی دارند و هر جا با عدم تمکین وزرا مواجه شوند آنها را به سوال و استیضاح تهدید می‌کنند.  در همین مجلس فعلی تاکنون چند بار طرح استیضاح چند وزیر مطرح شد ولی با فعل و انفعال‌ها و بده بستان‌ها تعدادی از امضا کنندگان طرح، امضاءهای خود را پس گرفتند و استیضاح منتفی گردید.

برآیند این بده بستان‌های مفسده‌انگیز، شرایطی است که امروز همه از آن می‌نالند و به این اتفاق نظر رسیده‌اند که کشور به یک خانه تکانی جدی نیازمند است.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم، دکتر علی طیب نیا می‌گفت: «هر روز با نامه‌هایی مواجه هستیم، با ده تا یا بیست تا یا سی تا امضای تهدید به سوال، تهدید به استیضاح، تهدید به برکناری... »

عجیب اینکه در دوران شاه نیز دکتر علی امینی در خاطرات خود درباره علت رفتن از وزارت اقتصاد به وزارت دادگستری گفته است: «کار من در این اواخر در مجلس شکل عجیبی به خود گرفته بود. دائم می‌بایست مثل خروس جنگی در چند جبهه بجنگم؛ یکی می‌خواست رئیس گمرک را عوض کنم، دیگری به غله و نان نظر داشت، سومی قضیه ارز را علم کرده بود و من دیدم دیگر دارم در وزارت دارائی از اصل می‌خورم و آمدم به دادگستری، ولی اینجا هم محشری است.»

متاسفم که از زبان دو وزیر دادگستری رژیم شاه و جمهوری اسلامی در وصف مجلس مطالب مشابهی را  در این مقاله نقل می‌کنم ولی چه می‌توان کرد که این تشابه یک واقعیت است.

همانطور که رئیس‌جمهور درصدد ایجاد تغییراتی در کابینه برآمده، برای پاکسازی مجلس از عناصر ناباب نیز باید اقدام قاطعی صورت بگیرد. خانه تکانی باید از مجلس شروع شود و در این اقدام ضروری با هیچکس نباید مدارا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز