خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران مطرح کرد:

آمادگی ایران برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر از مرزهای شرقی به سمت اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۹۷

چهارمین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و هلند به ریاست مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و مدیرکل کنسولی و سیاست‌های روادیدی وزارت امور خارجه هلند در شهر لاهه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه و یاپ ورنر، سفیر جدید هلند تهران برگزار شد، طرفین ضمن ابراز رضایت از پیشرفت‌های حاصله در روابط دوجانبه به‌‌‌خصوص در زمینه‌های کنسولی، بر لزوم تقویت و تداوم توافقات نشست‌های قبلی کنسولی و ارتقای همکاری‌های کنسولی فیمابین و تسهیل و گسترش  ارتباطات مردمی بین دو کشور با نگاه به آینده تاکید کردند. 

در این نشست طرفین درخصوص افزایش همکاری‌های کنسولی و مهاجرتی دوجانبه، همکاری‌های قضایی، تسهیلات روادیدی برای تجار، سرمایه‌‌‌‌گذاران و نخبگان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اطلاع‌‌‌‌‌‌رسانی در مورد وضعیت اتباع دو کشور در کشور مقابل مذاکره و به توافق رسیدند.

علی چگنی در این نشست با اشاره به حضور جمع شایان توجهی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های هلند بر ضرورت ارائه تسهیلات ویژه برای تبادلات دانشگاهی بین دو کشور نظیر تبادل بورس، استاد و دانشجو تاکید کرد. 

وی با اشاره به عزم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مواد مخدر که علاوه بر تقدیم هزاران شهید و مجروح، هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را در این مبارزه متحمل شده است، برای جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر از مرزهای شرقی ایران به سمت اروپا اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ضرورت دارد هلند و اروپا نیز در این مبارزه بیشتر مشارکت کنند.

چگنی افزود: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آماده فراهم ساختن زمینه همکاری طرف‌های اروپایی و نهادهای ذیربط داخلی در حوزه‌های کنترل و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته است. 

در چارچوب این نشست مقرر شد، توافقات صورت گرفته به صورت مرتب از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گرفته و دور بعدی مذاکرات جهت نهایی کردن برخی از اسناد مورد توافق در تهران برگزار شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز