خبرگزاری کار ایران

بهرام قاسمی:

اخراج دو دیپلمات ایرانی غیرسازنده و غیردوستانه است/ احضار سفیر هلند در تهران به وزارت امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۱۴

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند غیرسازنده و غیردوستانه است، تاکید کرد: حق عمل متقابل محفوظ است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی درخصوص اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، ضمن محکومیت این اقدام گفت: جمهوری اسلامی ایران این تصمیم را اقدامی غیرسازنده در روابط دو کشور ارزیابی می‌‌کند.‌ 

وی افزود: دستیار وزیر امور خارجه بلافاصله با احضار سفیر هلند در تهران مراتب اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این عمل غیردوستانه ابلاغ کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ و گسترش روابط با تمام کشورها بر مبنای حسن تفاهم و احترام متقابل است و در عین حال به عنوان قربانی اقدامات تروریستی بر موضع اصولی خود در مبارزه قاطع و غیرتبعیض‌‌‌‌آمیز تمام اعضای جامعه جهانی با تروریسم را مجددا تاکید مورد تاکید قرار می‌‌‌دهد. 

قاسمی ضمن غیرمنطقی و فاقد وجاهت قانونی دانستن اقدام دولت هلند اظهار داشت: انتظار داریم مقامات این کشور، به جای ایراد اتهامات ناوارد و ناروا به دیگران، باید به تعهدات بین‌‌‌المللی خود در قبال دستگیری و محاکمه عناصر تروریستی که حتی از سوی پلیس اینترپل هم برای آنها اخطار قرمز (Red Notice) صادر شده است، عمل کرده و درخصوص پناه دادن به اعضای تروریست و جنایتکار گروهک منفور منافقان که دست آنان به خون مردم ایران آلوده است، توضیح دهد. 

وی ادامه دادد: همانگونه که قبلا نیز به نماینده دولت پادشاهی هلند ابلاغ شد، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای عمل متقابل محفوظ می‌‌‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز