خبرگزاری کار ایران

فرماندهی انتظامی اهواز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه:

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۳۳

صبح امروز، پنج شنبه ۱۸ مرداد ماه، مراسم تجلیل تنی چند از اصحاب رسانه، با حضور فرمانده نیروی انتظامی اهواز و برخی از مسئولین، در دفتر فرماندهی این نیرو انتظامی برگزار و طی این جلسه، گزارش عملکرد ۱۴۱ روزه از سال ۹۷ در حوزه های مختلف انتظامی عنوان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد صفری ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از عملکرد اصحاب رسانه در منعکس نمودن عملکرد نیروی انتظامی، اظهار کرد: بخش زیادی از فعالیت ها و خدمات نیروی انتظامی در حوزه رسانه و جراید توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه منعکس و منتشر می شود. به همین دلیل شخصا دیدگاه و نظراتشان برای من ارزشمند بوده و سعی می کنم در هر شرایطی پاسخگوی آنها باشم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهواز افزود: شخصا معتقدم خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند و از ایجاد رعب و وحشت در جامعه خودداری کنند. اگر شهروندان بدانند سارق چگونه سرقت می کند، می توانند یاد بگیرند چگونه سارق را در کار خود عقیم کنند.

وی در خصوص اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد: اگر روش های سرقت و ضعف های خود را به مردم‌ بگوییم، مردم می توانند نقاط ضعف را جبران کنند. بطور مثال، اگر ما معایب  ایمنی و فنی خودروهای ساخت ایران را اطلاع رسانی کنیم، آن ها برای جلوگیری از سرقت اقدام می کنند. هرچند ممکن است این ایراد وارد شود که سارقین متوجه می شوند، ولی این را بدانید که سارقین جلوتر هستند و این نقاط ضعف را به خوبی می شناسند.

صفری در ادامه جلسه، عملکرد ۱۴۱ روز ابتدای سال ۹۷ را تشریح کرد و گفت:  تحرکاتی از سال گذشته و بخصوص در حوزه مدیریتی و پلیس استان به وجود آمده و درصد زیادی از این تحرکات در حوزه فرماندهی انتظامی اهواز بوده است که حدود ۸۵ درصد جرائم را کشف کرده ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز افزود: در مقایسه آمار تیر اندازی  ۱۴۱ روز امسال با سال گذشته، بیش از ۶۰ درصد کاهش به چشم می خورد که عدد به عدد آن در سایه تلاش و فعالیت های عامل انتظامی، پلیس اهواز، همکاران مراجع قضایی و سلسله مراتب فرماندهی بوده است و بیش از ۱۲۰ درصد تیر اندازی ها را کشف کرده ایم که بخشی از آنها مربوط به سال گذشته بوده که با بررسی سوابق اسلحه و پوکه های شناسایی شده کشف شده است.

صفری در ادامه تاکید کرد: در حوزه جرائم عنف(جرائم توام با زور و خشونت) حدود ۴۰ درصد کاهش نسبت به ۱۴۱ روز سال گذشته  داشته ایم که بیشترین کاهش جرائم در این حوزه را در سطح استان داشته ایم. بیش از ۹۷ درصد جرائم عنف کشف و در حوزه سلاح جنگی و شکاری ۳۵ درصد افزایش کشفیات داشته ایم که این فعالیت ها به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی در خصوص آمار سرقت های مسلحانه  و مواد مخدر نیز افزود: بیش از ۵ درصد کاهش در حوزه سرقت های مسلحانه  و ۳۰۰ درصد، افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر را داشته ایم که در نتیجه تغییراتی در فرایندهای رسیدگی و تغییرات روبه رشد و تحولاتی است که در حوزه نیروی انسانی صورت گرفته است.

صفری با عنوان اینکه در حوزه مهندسی ساخت و ساز و  لجستیک اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است، اظهار داشت: کلانتری ها و پاسگاه های شهر اهواز، به لحاظ استانداردسازی و اصلاح وضعیت ساختمانی و تکریم ارباب رجوع در شرایط مطلوبی به سر می برند.

وی با اشاره به تهیه ۴ قطعه زمین ۳۰۰۰ متری در اطراف اهواز و در نقاط حاشیه ای و محروم، بیان کرد: شاید در تاریخچه پلیس اهواز این اقدام بی سابقه باشد. درصدد هستیم در این ۴ قطعه زمین، ۴ کلانتری خیلی مدرن با امکانات استانی در سال جدید در حوزه انتظامی اهواز افتتاح کنیم که هم از نظر فیزیکی و هم نیروی انسانی به ساختار نیروی انتظامی اهواز افزوده خواهد شد.

فرمانده انتظامی اهواز ضمن قدردانی از پشتیبانی و حمایت سردار عباس زاده، فرمانده انتظامی استان خوزستان در حوزه خودرویی و پرسنلی، عنوان کرد: با توان ناوگان خودروییِ به روز و مناسبی که در حال حاضر داریم، می‌توانیم در راستای مهار جرائم، برقراری امنیت و نگهداری امنیت سطح بخش استحفاظی خود و ایجاد امنیت پایدار در جامعه اقدام کنیم.

وی در خصوص ماموریت های اجتماعی در حوزه خواست ها و مطالبات صنفی و اجتماعی مردم  نیز عنوان کرد: بیشترین مظاهر و مطالبات مردمی را در شهر اهواز به عنوان مرکز استان شاهد هستیم. پلیس اهواز تلاش کرده با نهایت مردم داری و تدبیر و چاره جویی در راستای رفع مشکلات صنفی اقشار مختلف مردم فعالیت کرده و همزمان ضمن اجرای وظایف ذاتی خود که برقراری امنیت و نگهداری امنیت است، با انجام اقدامات ایجابی و رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی مردم هم فعالیت هایی داشته باشد که بتواند بار این مطالبات را کاهش بدهد، چرا که این مطالبات بخش زیادی از حوزه انتظامی را درگیر کرده است.

صفری در پایان، اظهار کرد: انشاالله با رفع این مشکلات و گره های اقتصادی و معضلات اجتماعی، پلیس اهواز با فراغت بال بیشتری بتواند به کارهای عمرانی و زیر ساختی بیشتری بپردازد و ماموریت های خود را بهتر از حال حاضر و به نحو احسن به پایان برساند.

در این جلسه حجت الاسلام رحیم زاده، رئیس عقیدتی سیاسی و تنی چند از اصحاب رسانه نیز چند کلامی صحبت کردند و به تبادل نظرات و بیان انتقادات پرداختند.

در خاتمه این جلسه و با حضور فرمانده انتظامی اهواز، حسین عیدی جانشین فرماندهی انتظامی اهواز، احسان ادیبی رئیس اداره اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و اسدی سرپرست شعبه اجتماعی، از اصحاب رسانه حاضر در جمع به صورت شایسته ای تقدیر به عمل آمد.

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

خبرنگاران باید در جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز