خبرگزاری کار ایران

فاطمه کرباسی خبرداد:

خانه مطبوعات زنجان صاحب زمین شد/ ۱۵۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۸۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند، گفت: همزمان با روز خبرنگار، خانه مطبوعات صاحب زمین شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای خبرنگار اظهار کرد: از بین معاونت های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی همچنانی که درخواست شفاف سازی نسبت به مسائل دارد، پیشقدم شده و به روزترین معاونت این وزارتخانه به جهت ارائه به روز یارانه مطبوعات، شفاف سازی آیین نامه‌های مرتبط به رسانه و به طور کلی در عملکرد مالی شفاف و آماده ارائه مطالب به افراد از طریق مراجعه به سامانه است.

وی با یادآوری اینکه برنامه ریزی برای عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات انجام شده است، گفت: از 30 نفر عضو خانه مطبوعات استان زنجان در سال گذشته، امسال 150 نفر عضو خانه مطبوعات هستند که 120 نفر از آن ها تایید نهایی و 30 نفر در شرف تایید هستند.

کرباسی به پیگیری های انجام شده در خصوص بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: حمایت ویژه ای از احداث خانه مطبوعات در استان شده است.

وی به چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و توسعه ظرفیت مطبوعات استان توسط خانه مطبوعات اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در چهارسال متوالی اجرای این برنامه را به خانه مطبوعات سپرده است، گفت: امسال 12 استان کشور اجرای جشنواره مطبوعات را از طریق خانه مطبوعات پیگیری کردند.

کرباسی به تفکیک داوری بخش خبرگزاری ها و مطبوعات در این دذوره از جشنواره را متذکر شد و گفت: از هیئت داوران درخواست شده است تا با تاکید بر آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف مطبوعات استان را شنایی کمنئد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مجموع مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان را 65 مورد خواند و گفت: این تعداد در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، خبرگزاری و پایگاه های خبری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال سه مورد مطبوعات به جمع مطبوعات استان اضافه شد، افزود: از این تعداد یک هفته نامه و یک دوهفته نامه در زنجان و یک هفته نامه در ماهنشان مجوز انتشار دریافت کردند.

در ادامه رئیس خانه مطبوعات استان زنجان هم با اشاره به آغاز فعالیت خانه مطبوعات با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گفت: نخستین بار انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

یوسف ناصر با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از خبرنگاران در دسترس خانه مطبوعات است، گفت: زمینی برای ساخت خانه مطبوعات در اختیار ما قرار گرفته است که امروز با حضور استاندار زنجان کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی شاهد ساخت مجتمع خانه مطبوعات باشیم، گفت: بسیاری از مطبوعات استیجاری هستند و در این خصوص مشکلاتی دارند از اینرو در کنار خانه مطبوعات واحدهایی ساخته و در اختیار مطبوعات استیجاری قرار می گیرد.

کلنگ زنی خانه مطبوعات زنجان پیش از آغاز آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با حضور استاندار زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز