خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی قوه قضاییه:

نباید از تهدید و تحریم منافقین ترسید

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۲۷۷

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: دشواری های اقتصادی، بهترین زمینه برای انجام اصلاحات در کشور را فراهم کرده است و دولت باید از این فرصت برای انجام اصلاحات پولی و بانکی و حل مشکلات تولید استفاده کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه با تبریک روز مهم دحوالارض و روز خبرنگار و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که مسابقات قرآن کریم در قوه قضاییه هر ساله هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی ارتقاء یابد زیرا قرآن تنها کتابی است که از سوی پروردگار نازل شده است و با اطمینان می توان آنرا کتاب خداوند نامید.

وی افزود: سایر کتب آسمانی با روشی مستند و محکم به ما نرسیده است و آن‌چه در دسترس بشر قرار دارد، نامطمئن بوده و تنها قرآن با روشی مطمئن به بشریت رسیده است لذا این تنها گوهر گرانبهای انسانی است که از جانب پروردگار در دسترس بشریت به عنوان کتاب هدایت قرار دارد و می تواند زندگی فردی و اجتماعی ما را سامان دهد و باید به وسیله آن هم جان و هم جهان خود را سامان بخشیم.

وی تصریح کرد: با نور قرآن هم فرد ارتقاء می یابد و هم جامعه و در بعد اجتماعی قرآن کتاب حقی است که مصدق کتاب های پیشین است و هم مسلط بر آنهاست چنانکه در این کتاب حق، دستورات مهمی برای زندگی فردی و اجتماعی آورده شده است.

معاون فرهنگی قوه قضایی افزود: خداوند در آیه ۴۸ سوره مائده می فرماید؛ "فَاحْکُمْ بَیْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ" که به معنای آن است که باید حکم قرآن در بین مردم و جامعه جاری شود و امروز بسیار به این فرمان الهی محتاج می باشیم تا در زندگی جمعی از آن استفاده کنیم.

وی گفت: دستور دوم قرآن آن است تا از آرای غیر الهی تبعیت نکنیم و به طور خالص، فقط دستور خداوند را اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به دلیل آنکه در دستگاه قضایی فعالیت می کنیم و به دنبال اجرای برنامه های قرآنی می‌باشیم؛ نخستین مخاطب این آیه در مقام حکم و داوری بین مردم می توانیم باشیم. همچنین خداوند در ادامه این آیه می فرماید؛ "وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ" پس بر طبق احکامی که خدا نازل کرده، در میان آنها حکم کن و به خاطر هوای نفس هیچگونه کناره گیری نکنید و فقط بر مدار حق حرکت کنید.

معاون فرهنگی قوه قضاییه به آیه ۵۰ سوره مائده مبنی بر این‌که از یهود و نصاری سرپرست و صاحب اختیار نگیرید، اشاره کرد و افزود: دلیل این فرمایش قرآن در ادامه این آیه است زیرا اگر از آنها تبعیت کنید، جزو آنها خواهید شد. همچنین در آیه پنجاه و دوم این سوره، به وجود بیماری در دل افراد اشاره می کند که این بیماری به معنای آن است که فردی ظاهری اسلامی دارد اما دل او در جای دیگری است و این آیه عمدتاً وصف منافقین است.

وی افزود: بر اساس آیه قرآن، این افراد به دنبال آن هستند که سریعتر اتفاقی شکل گیرد و می گویند می ترسیم از جانب آنها به ما بلایی برسد و نگران هستند که خداوند در ادامه می فرماید؛ شما این احتمال را دهید که از جانب خداوند پیروزی برای شما اتفاق می افتد و از این‌که تهدید به قطع شریان حیاتی شما می کنند، ترس نداشته باشید. مطمئن باشید یا آشکارا پیروز می شوید یا اتفاقی از جانب خداوند به شما می‌رسد که به نفع شما خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که نباید از تهدید و تحریم منافقین ترسید؛ زیرا الطاف خفیه الهی فراوان است افزود: عدم ترس از تهدید و تحریم دشمن دوای درد امروز جامعه است، هم اکنون با تمام مشکلاتی که آمریکا برای مسلمانان جهان و در راس آن برای ایران به وجود آورده است، با این وجود زمینه رشد، استقلال اقتصادی و خودباوری درونی کشور را فراهم کرده است؛ بنابراین باید بیشتر به خود و خداوند اتکا کنیم.

صادقی افزود: با ایستادگی باید این مسیر را انتخاب کنیم و "امر من عندالله" را باید جدی گرفت زیرا خداوند وعده اش را به مومنین واقعی در اینجا فرموده است بر این اساس نباید نگران آینده بود و قطعاً راه حل و گشایش از جانب خداوند فراهم می شود.

وی تصریح کرد: دشواری های اقتصادی، بهترین زمینه برای انجام اصلاحات اقتصادی در کشور را فراهم کرده است و دولت باید از این فرصت برای انجام اصلاحات پولی و بانکی، حل مشکلات تولید، حل مشکلات کارآفرینان، هدایت صحیح مسیر سودآوری سرمایه از دلالی و سفته بازی و فعالیت های غیرمولد به فعالیت های مولد استفاده کند.

وی بر ضرورت تقویت اعتقاد و اعتماد به وعده های الهی در جامعه تاکید کرد و افزود: فرصت پیش رو بسیار عالی است زیرا دشمن خود زمینه را برای رشد و بالندگی اقتصادی کشور فراهم کرده است تا جامعه در درون خود متحد شود. بر این اساس دولت و ملت باید در کنار یکدیگر برای سازندگی کشور تلاش کنند و از سوی دیگر دستگاه های مختلف هم، همدل تر و همراه تر پشت هم بایستند و همکاری کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بر ضرورت آمادگی ذهنی برای ایجاد تحول در نظام های فساد آفرین کشور تاکید کرد و افزود: هم اکنون قوه قضاییه به طور جد پشتیبان دولت است و در میدان مبارزه با فساد به صورت جهادی وارد شده و بدون چشم پوشی با مفسدان برخورد می کند. همچنین به صورت شبانه روزی قضات ویژه برای رسیدگی به این امر به کار گرفته شده است تا این فساد با کمک تمام دستگاه های کشور ریشه کن شود.

وی افزود: البته این احتمال وجود دارد که فساد از جای دیگری بیرون بزند اما باید با تلاش بسیار راه های فساد را بست و اجازه ندهیم، فساد در جامعه رخنه پیدا کند. در آن زمان نادمین و کسانی‌که دل به جای دیگری بسته‌اند، در نزد خود پشیمان خواهند شد و مومنین می فهمند که چه پیروزی برای آنها اتفاق افتاده است و باید صف خود را از این افراد جدا کنند.

وی تصریح کرد: در زندگی فردی و اجتماعی باید از قرآن بهره بگیریم زیرا در بعد اجتماعی تبعیت از قرآن، تبعیت از حق است و زمانیکه هدایت قرآنی را بپذیریم، خداوند با پیروزی آشکار یا پیروزی پنهان برای انسان گشایش ایجاد می کند. کسانیکه در مسیر قرآنی حرکت نکنند از حکم الهی فاصله خواهند گرفت و خداوند در این سوره سه مرتبه می فرماید هم الکافرون، هم الفاسقون، هم الظالمون. این افراد هم فاسق هستند، هم کافر هستند و هم ظالم. و این حکم الهی باید جدی گرفته شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر این موضوع که احکام الهی همیشگی است، گفت: کتاب آسمانی قرآن زنده و همیشگی است و هیچ زمان کهنه نمی شود و زمان بر آن اثر نمی گذارد و به فرهنگ و زبان خاصی نیز محدود نمی شود.

وی به افراد به ظاهر روشنفکر امروزی که درباره قرآن اظهار نظر می کنند اشاره کرد و افزود: این افراد به مثابه قلک‌های خالی هستند که جند سکه درون آن وجود دارد و سر و صدا می کنند اما در باطن از اسکناس های فراوان خالی می باشند، هر چند این افراد ادعای معرفت و قرآن شناسی دارند و می گویند که قرآن از زبان پیامبر، با فرهنگ و با تاریخ پیامبر است و این بدان معنا است که با تاریخ پیامبر، تاریخ قرآن نیز گذشته است. در حالیکه این تئوری ها بر اساس حدیثی از امام رضا (ع) که قرآن با گذشت زمان کهنه نمی شود؛ باطل است و تمام ارزش ها، معارف، احکام و آنچه در قرآن است، برای تمام زمان ها و زبان ها می باشد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قرآن دلیل آشکار و حجت برای تمام انسان ها است و برای هدایت آنها روشنی بخش است بنابراین امیدواریم همه ما اعم از مردم و مسئولین از قرآن درس آموخته و اعتماد به خداوند را محکمتر و اعتقادمان را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر فساد، فشارهای اقتصادی و بانکی وجود دارد دوای آن تمسک به قرآن است بر این اساس با بازگشت به خویش به خدا اعتماد کنیم و از سایر احکام قرآن نیز برای درمان دردهای دیگر جامعه استفاده کنیم.

حجت الاسلام صادقی در پایان تاکید کرد: مسئولین باید ترس از تحریم ها و تهدیدها را کنار بگذارند همانگونه که رهبر انقلاب بارها فرموده اند ما می توانیم از این تهدیدها با اتکاء و نصرت خداوند متعال به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز