خبرگزاری کار ایران

توضیح لاریجانی درباره علت اعلام وصول استیضاح ربیعی بدون حضور وزیر در کمیسیون اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۱۲

رئیس مجلس دلیل اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون در مجلس را تعلل کمیسیون اجتماعی در بررسی استیضاح عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحمید خدری نماینده حوزه انتخابیه بوشهر در تذکری پیش از برگزاری جلسه استیضاح علی ربیعی گفت: با در نظر گرفتن ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس این استیضاح یک نوع بدعت در امور مجلس و کاری بسیار خطرناک است که بین همکاران ایجاد شبهه می‌کند.

وی گفت: رئیس کمیسیون اجتماعی توضیح دهد که آیا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون دعوت شده است یا خیر؟ مورد استیضاح در هیئت رئیسه باید تنظیم شود و سپس به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود. ظرف یک هفته باید در کمیسیون مربوطه بررسی شده و از استیضاح‌کنندگان دعوت به توضیح شود اما چنین اتفاقاتی نیفتاده است و استیضاح کنونی خلاف شأن مجلس است و می‌بایستی جلوی آن گرفته شود شما یک مورد مصداقی را که در آن وزیر بدون ارجاع به کمیسوین مربوطه استیضاح شده است نام ببرید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت:‌ اگر طبق قانون ۱۰ نفر از نمایندگان استیضاح را امضا کنند، طی یک هفته موارد آن باید در کمیسوین مطرح شود. وزیر در مجلس برای پاسخگویی حاضر شود.

وی گفت: هیئت رئیسه هم موظف است طرح استیضاح را به کمیسیون ارجاع دهد و کمیسیون ظرف یک هفته طرح را بررسی کند. اگر بعد از آن استیضاح‌کنندگان منصرف نشوند، طرح استیضاح باید مورد بررسی قرار گیرد. استیضاح وزیر کار چند هفته قبل مطرح شده است.

رئیس‌مجلس یادآور شد: طی این مدت کمیسیون جلسه‌ای نگذاشت اگر که کمیسیون جلسه‌‌ای نگذارد و استیضاح‌کنندگان نیز پیگیری نکنند ما این فرض را می‌گیریم که مساله حل شده است، در غیر اینصورت استیضاح باید پیگیری شود. کمیسیون در زمان مقرر این کار را انجام نداد من به رئیس کمیسیون اجتماعی هم گفتم اگر جلسه نگذارند ظرف یک هفته موظف به پیگیری هستم و گفتم استیضاح کنندگان گفته‌اند که بحث استیضاح در کمیسیون مطرح نشده است.

وی افزود: مواردی داشته‌ایم که در کمیسیون چنین مسائلی مطرح نشد و استیضاح‌کنندگان مدعی شدند. اکنون تنها راه باقیمانده این است که استیضاح کنندگان طرحشان را پس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز