خبرگزاری کار ایران

میرسلیم:

رسانه‌ها از شگردهای جنگ روانی دشمن غفلت نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۷۲

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: توقع ما از جامعه خبرنگاری این است که از شگردهای دشمن غفلت نشود و نسبت به این شگردها انفعال وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ سید مصطفی میرسلیم در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاری شغلی خطیر و سخت محسوب می‌‌‌‌‌‌‌شود، گفت: نظام ما از سال ۱۳۹۲ پیش‌‌‌‌‌‌‌بینی بدسگالی و بدعهدی آمریکا را کرده بود و در نتیجه سیاست‌‌‌‌‌‌های اقتصاد مقاومتی را تدوین و ابلاغ کرد. 

وی با بیان اینکه اولین تحریم‌‌‌‌ها به سال ۸۵ بازمی‌‌‌‌‌گشت، اظهار داشت: از آن تاریخ این تحریم‌‌‌‌‌ها تغییر چندانی پیدا نکرد، اگرچه در نهایت منتهی به برجام شد اما تحریم‌‌‌‌های جدید وارد صحنه شد و رییس‌‌‌جمهور جدید آمریکا هم روی کار آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مهمترین رفتارهایی که ما شاهد آن بودیم، کناره‌‌‌گیری یکطرفه و قلدرمآبانه آمریکا از برجام بود که تحریم‌‌‌‌های همه‌‌‌جانبه اقتصادی و تحریم‌‌‌‌هایی که علیه ایران مطرح شد. همزمان با آن ستاد ویژه‌‌‌ای در خزانه‌‌‌داری آمریکا تشکیل دادند و در آن ستاد از تمام ابزارهایی که در طول ۱۲ سال گذشته استفاده کرده بودند و کارآیی آن ثابت شده بود برای اثربخشی تحریم‌‌‌های جدید مجددا استفاده کردند.

میرسلیم ادامه داد: در نتیجه برخی از اقدامات‌شان خیلی سریع‌تر به نتیجه می‌‌‌‌رسد برخی از این اقدامات علنی و برای همه روشن است اما یک پشتیبانی ویژه هم دارد که تحت عنوان پشتیبانی عملی و روانی از آن یاد می‌‌‌‌‌‌‌شود که شکل آن مرموز است و صحنه عملکرد آن به ویژه در فضای مجازی وجود دارد. اثر این اقدامات روانی که از طرف آمریکا طراحی شده است اثر آتش توپخانه قبل از حمله است که شامل مجموعه‌‌‌‌ای از تهدیدات و شایعه‌‌‌پراکنی‌‌‌ها و تطمیع‌‌‌ها می‌‌شود.

وی با بیان اینکه این شگردها قبل از این هم توسط آنها صورت می‌‌‌‌‌گرفت، تصریح کرد: این شگردها امروز دقیق‌‌‌تر انجام می‌‌‌دهد و توقع ما در حزب موتلفه از جامعه خبرنگاری این است که از این شگردها غفلت نشود و نسبت به این شگردها انفعال نداشته باشیم و در جهت خنثی کردن آنها هوشیارانه و با دقت دست به عمل بزنیم که آن عمل موثر به تقویت روحیه عمومی مردم خواهد شد چیزی که امروز متزلزل شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: انسجام میهنی و جلوگیری از تضعیف اتحاد ملت و جلوگیری از بروز اختلافات داخلی یعنی آن اقتدار مردمی که دارای سابقه ۴۰ ساله است، ضایع نشود.

میرسلیم ترفندهای بکار گرفته شده از سوی دشمنان ایران را ترساندن مردم با تهدیدهای تحریم اقتصادی، تبلیغ کردن درباره آثار سوء تهدیدهای جدید برای تضعیف روحیه عمومی، شایعه کردن شرایط جنگ به گونه‌‌‌ای که اغلب مردم صحبت از جنگ کنند، سست کردن اعتماد مردم به نظام با بدنام کردن مسوولان سه قوه، مایوس کردن مردم از خود و دستاوردهای پس از انقلاب، مطرح کردن دروغین باز بودن باب مذاکره بی‌‌‌قید و شرط با هدف تطمیع برای کسانی که گرایش سازش داشته باشند و ایجاد اختلافات داخلی و متلزلزل کردن حاکمیت به مفهوم اتفاق مردم و حکومت نام برد و خاطرنشان کرد: امیدوارم این توقع ما نابجا نبوده باشد و به خوبی از پس آن برآیید و این مرحله تا آخر امسال به طول خواهد کشید با قوت هوشیاری بتوانیم سپری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی ابراز داشت: درباره مسایل ارزی و طلا باید تاکید کنم ابعاد این مشکل نشاندهنده این است که عامل این مسایل اقدامات فردی نیست بلکه مجموعه‌‌‌ای از اقدامات هماهنگ است که موجب شده که ما با این مشکلات برخورد کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: افرادی شاید دستگیر شوند که اینها خود شاید از علل این ناهنجاری‌‌‌ها باشند اما وظیفه قوه قضاییه این است که قبل از اثبات اتهام اسم افراد را منتشر نکنند که بدنام نشوند چراکه جبران نخواهد شد بلکه باید برایش محرز شود که فردی واقعا مقصر است و آنگاه اسمش را اعلام کند. 

میرسلیم با تاکید بر اینکه چه در زمینه ارزی و چه در زمینه طلا، این فسادها از جنبه فردی خارج شده و به صورت شبکه‌‌‌ای شکل گرفته است و نهادینه نیست، بیان کرد: نمی‌‌‌‌‌‌توانیم بگوییم یک نهاد همواره مشغول فساد است شاید شبکه‌‌‌ای برای فساد درست شده باشد اما نمی‌‌‌توانیم بگوییم نهادینه شده است.

وی افزود: امروز باید با هوشیاری مراقب باشیم که از حالت شبکه‌‌‌‌‌ای به نهادینه تبدیل نشود تا متوجه شوند که در جمهوری اسلامی فساد نمی‌‌‌تواند دوام پیدا کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سید محمد خاتمی در مورد اینکه از مردم عذرخواهی کرده بود و گفته بود ما بهتر از این می‌‌‌توانستیم به شما مردم خدمت کنیم؟ یادآور شد: اگر عذرخواهی نکنند چکار می‌‌خواهند بکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز