خبرگزاری کار ایران

ستاد مدیریت بحران استان خوزستان:

هشدار مدیریت بحران خوزستان در خصوص گرد و غبار و وزش تندبادها/ خودداری از تردد غیرضروری

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۰۴

ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص وزش باد های قابل ملاحظه نسبتاً شدید همراه با تندبادهای لحظه ای از روز سه‌شنبه 16 مرداد 97 تا روز چهارشنبه 17 مردادماه هشدار داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مدیریت بحران استاندار خوزستان در اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص بررسی خروجی مدل های جهانی و منطقه ای گرد و خاک که نشان دهنده وزش باد های قابل ملاحظه نسبتاً شدید همراه با تندبادهای لحظه ای برروی کشور عراق و مناطقی از غرب و مرکز استان خوزستان از روز سه‌شنبه 16 مرداد 97 تا روز چهارشنبه 17 مرداد ماه مناطق استان را در برخواهد گرفت.

کیامرث حاجی زاده افزود: انتظار رخ داده پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی به ویژه در بعد از ظهرها برای ساعاتی در نیمه غربی و مناطق مرکزی استان در ایام مذکور می باشد.

اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات لازم در این خصوص تشکیل و آماده باش نمودند مراکز بهداشتی، درمانی و خدماتی شهرستان؛ ابلاغ به شرکت های برق جهت بازدید و بررسی مستمر پست ها و خطوط انتقال برق بازدید و  تاسیسات و شبکه های آبرسانی بررسی شود.

ارتباط با ستاد مدیریت بحران استان جهت هرگونه تصمیم گیری و اعلام مستمر آخرین وضعیت جوی شهرستان، آمادگی کامل شعب هلال احمر جهت فراهم ساختن امکانات لازم برای امداد رسانی به موقع در صورت لزوم؛ ابلاغ به اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهت اطلاع رسانی و ارائه توصیه های لازم به کشاورزان به منظور پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت های زراعی و باغی، ابلاغ به مراکز صنعتی شهرستان جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش آلودگی هوا، به شهرستان ها ابلاغ شد.

همچنین در این اطلاعیه از ستادهای بحران شهرستان ها خواسته شده است به نکات ذیل توجه نمایند:

اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران و کودکان، سالمندان و مسافران، عشایر و صیادان، کشاورزان و دامداران، افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع گرد و خاک جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم تردد غیر ضروری و قرار گرفتن در فضای باز در هنگام وقوع گرد و خاک و استفاده از ماسک مناسب در مواقع تردد مورد نیاز و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش حوادث احتمالی اقدامات لازم انجام شود و گزارش اقدامات به عمل آمده را به اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان ارسال نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز