خبرگزاری کار ایران

علی ساری در گفت‌و‌گو با ایلنا:/تکرار/

آب لوله‌کشی برخی شهرهای خوزستان مستقیما از رودخانه برداشت می‌شود/ سندی درباره صادرات آب ایران به عراق نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۳۳۴

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند. اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

علی ساری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره وضعیت آب خوزستان، با بیان اینکه آب کشاورزی و آب شرب را باید در این استان دسته بندی کرد، گفت: در حوزه آب کشاورزی که وضعیت استان خوب نیست و خود این برنامه‌ها و زمان‌بندی‌ها گواه این است که اتفاقاتی در حال رخ دادن است. هرچند که چالش داریم امیدوارم که بتوانیم تابستان امسال را با چالش کمتری بگذرانیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره وضعیت آب شرب شهری و روستایی در استان خوزستان، تاکید کرد: ‌به وزیر نیرو راجع ‌به آب شرب روستایی تذکر داده‌ام و ایشان قبلا در نامه‌ای گفته بود که ۹۳ درصد روستاهای شما دارای آب شرب است. درصورتی که داده‌ها غیر از این را نشان می‌دهد. به عنوان مثال در حوزه شهرستان اهواز حدود ۲۵۰ روستا مشکل آب دارند و در کل حوزه انتخابیه تقریبا ۴۵۰ روستا داریم. وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند. اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش غیزانیه هم همینطور است. من دنبال سیاه‌نمایی نیستم، وزیر نیرو در بخش کارون گام خوبی را برداشت و آغاز و پایان طرح آب‌رسانی قابل تقدیر است اما کماکان باوی و اهواز و حمیدیه به شدت در ضعف به سر می‌برند این مناطق خود یک سوم جمعیت کل استان است که حدود ۱ میلیون ۵۰۰‌ هزار نفر می‌باشد تشکیل می‌دهند.

ساری با اشاره به سفر خود به حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: مردم خوزستان اعتراضات زیادی دارند. در بخش اسماعیلیه این موضوع آب مورد اعتراض شدید مردم بود که یا آب نداشتند یا با تانکر آب می‌آوردند و آب لوله‌کشی هم به طور مستقیم از رودخانه به خورد مردم می‌دهند. وقتی به حوزه انتخابیه رفتم مردم جمع می‌شدند و نسبت به وضعیت آب اعتراض می‌کردند.

این نماینده اصلاح‌طلب عنوان کرد: حوزه آب به شدت قابل تامل است که ما نباید سیاست‌های حوزه آب را مثل گذشته ادامه دهیم. من به کم کردن تدریجی سیاست انتقال آب و نه افزایش تدریجی آن اصرار دارم. وزارت نیرو نه تنها رو به سوی کم کردن تدریجی نگذاشته بلکه با افتخار با دوستانی که صنایع را به فلات مرکزی می‌برند همکاری می‌کند، صنایعی که جایشان آن‌جا نیست و  مانند هرسال طرح انتقال آب را دنبال می‌کنند که باعث از بین رفتن حوزه‌های دیگر است.

وی اظهار داشت: ‌من هیچ سندی در این باره که آب کشور دارد به سمت عراق صادر می‌شود ندارم و این فایل تصویری که منتشر شد دقیقا تلفیق صوت و تصویر از دو جای مختلف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز