خبرگزاری کار ایران

همزمان با پاکدشت استان تهران

دومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی کارگران در سراسر کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۰۴۶

دومین همایش بزرگ خانوادگی کارگران روز گذشته همزمان با استان تهران در بسیاری از استانهای کشور برگزار شد و در پادکشت استان تهران نیز این همایش با استقبال خوب مردم شهرستان پاکدشت و اطراف آن مواجه شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور ورزشی، در همایش روز گذشته که با مشارکت امور ورزش کارگری استان تهران و پاکدشت و سایر نهادهای این شهر برگزار شد استقبال کم نظیری به عمل آمد و برای نخستین بار بود که همایشی در این سطح و گستردگی در یکی از شهرهای استان تهران با این حجم بالای استقبال برگزار می شود. پاکدشت در شرق استان تهران و دقیقا در مسیر مسافران مشهد مقدس به شهر گل و گیاه معروف است و بعد و یکی از بزرگترین مراکز تولید گل در کشور و حتی در آسیا می باشد. مردم خونگرم این شهر بخصوص نوجوانان و جوانان با شور و اشتیاق فراوانی در پیاده روی شرکت داشتند و شادی و نشاط در سیمای این نوجوانان بخوبی نمایان بود.

منطقه پاکدشت با توجه به بافت منحصر بفرد و کارگر نشینی که دارد مورد توجه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و همبستگی و اتحاد نهادهای مختلف مثل اداره ورزش و جوانان ، شهرداری ، بسیج ، خانه کارگر، و حتی نماینده مردم شهر در مجلس شورای اسلامی در برگزاری این همایش جالب توجه بود.

همکاران ما در هیات ورزش کارگری استان تهران در گزارشی مفصل از همایش پاکدشت چنین توصیف کرده اند: در یک صبح زیبا و دل انگیز تابستانی  همایش بزرگ و باشکوه پیاده روی خانوادگی کارگران با حضور فرزاد حیدری مدیر کل امور ورزشی وزارت تعا‌ون ، کار و رفاه اجتماعی،  شاکرمی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، حسن حمیدی رئیس هیئت ورزش کارگری استان تهران، محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت، قشقائی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ، حسین طالقانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پاکدشت، سلطانی دبیر خانه کارگر پاکدشت،  پازوکی شهردار پاکدشت، علی خدایی رئیس کانون، مجید محمدی دبیر هیئت ورزش کارگری شوراهای اسلامی کار،  استان تهران، مولایی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پاکدشت، محمدرضا سلطانی رئیس مجموعه و  هیئت ورزش کارگری پاکدشت،  عماد پازوکی رئیس مجموعه و هیئت ورزش کارگری شهرستان قرچک و دیگر مقامات ادارات و نهادهای مختلف شهرستان پاکدشت ، کارگران کارخانجات و واحدهای صنعتی و اقشار مختلف مردم شهرستان پاکدشت در مسیر میدان سپاه تا مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران این شهرستان برگزار شد.

مسئولین و اقشار مختلف مردم پس از دو کیلومتر پیاده روی از میدان سپاه ، در مجموعه ورزشی گرد هم آمده اند و گردهمایی فوق العاده باشکوه پایان مراسم را برگزار نمایند . این برنامه با مشارکت اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، مجموعه ورزشی و هیئت ورزش کارگری تهران و پاکدشت و سایر نهادها و ادارات شهرستان اجرا شد.

مراسم پایانی با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس فرماندار شهرستان پاکدشت به ایراد سخنرانی پرداخت . تمهیدی ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران که این مراسم باشکوه را تدارک دیدند و همچنین اقشار مردم شهرستان که با حضور در این همایش زیبایی کار را  دوچندان نمودند از همه حاضرین خواست که ورزش و نشاط را هرگز فراموش نکنند.

سپس قمی نماینده مردم شریف شهرستان پاکدشت به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان نیز به همه مسئولین و مردم خیرمقدم و  خسته نباشید گفتند. وی در ادامه از مردم شهرستان دعوت نمود در این جور مراسم ها  شرکت کنند چرا که این حرکت ها هم نشاط آور است ، هم برای سلامتی خوب است و  هم وحدت می آفریند .نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در باب اهمیت با هم بودن از دیدگاه آموزه های دینی مطالبی ذکر نمود و بیان داشت که خداوند هم میفرماید یدالله مع الجماعه ( خداوند با جماعت است) . قمی سپس بخشی از مصوبات مجلس و اقدامات خود را به اطلاع مردم رساند.

پس از صحبت های نماینده پاکدشت و پخش سرودهای ملی که هیجان و شور خاصی به مراسم داده بود از مهندس شاکرمی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دعوت شد تا سخنرانی خود را آغاز نماید.

مهندس شاکرمی ضمن عرض خسته نباشید و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش و حضور خانواده کارگران  که جلوه زیبائی از حضور مردم همیشه در صحنه را به نمایش گذاشته بود اظهار نمود: ما معتقدیم ورزش و نشاط کارگران عزیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در محیط کار و تلاش، تولید و بهره وری را افزایش خواهد داد. وی افزود انشالله مدیران و مسئولین کارخانجات اهتمام ویژه ای نسبت به ورزش کارگران داشته باشند چرا که هزینه در ورزش  تاثیر خود را در راندمان تولید و کار به طور محسوس نشان خواهد داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه صحبتهای خود بیان داشت که همیشه آرزو میکنم مسئولین با لبخند در ورزش هزینه کنند تا سلامتی و شادابی به جامعه کار برگردد و خدای ناکرده  در بخش دارو و درمان برای بدست آوردن سلامتی افراد هزینه نشود. وی در پایان سخنان خود از همه مسئولین شهرستان پاکدشت جهت مشارکت در امر برگزاری این مراسم که همت و زحمت زیادی می طلبد صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.

در برنامه پایانی مراسم قرعه کشی بزرگ با هدایای نفیس انجام گردید و جوایز ویژه ای  از جمله یخچال، فرش، اجاق گاز ، دوچرخه و هزینه های اعزام به شهرهای زیارتی و سیاحتی ، مشهد ، قم و کیش به حاضرین و خانواده های بزرگواری که از ساعات اولیه صبح در این همایش حضور داشتند به قید قرعه اهدا گردید.

همکاران خوب ما از استاهانهای مختلف گزارش داده اند که همایش های بزرگ و مشابهی در  سراسر کشور برگزار شده که هرکدام از استانها را به تفکیک معرفی خواهیم کرد.

اولین همایش سراسرس و خانوادگی کارگران در هفته کارگر روز هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد و قرار است تا پایان سال دو همایش بزرگ دیگر در فصل پاییز و زمستان برگزار شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز