خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسوول مطرح کرد:

۵۰۰ هزار راننده در حوزه حمل بار فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۶۶

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر راننده در بخش حمل بار فعالیت دارند که سالانه، حدود ۹۶۰ میلیون تن بار را در کشور جابجا می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، افزود: با توجه به این آمار، متوسط حمل بار توسط هر راننده در طول سال حدود ۲ هزار تن است که ظرفیت این بخش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه حمل بار بدون بارنامه یکی از مهمترین چالش های این بخش به شمار می رود، بیان کرد: سالانه نزدیک به ۵۸۰ میلیون تن بار در سطح کشور بدون بارنامه و تنها ۳۸۰ هزار تن بار با بارنامه جابجا می شود.

امانی، نقش بخش خصوصی را در حوزه حمل و نقل بار کشور بسیار زیاد ارزیابی کرد و گفت: ۹۰ درصد فعالیت های این حوزه با سرمایه بخش خصوصی انجام می شود.

وی با یادآوری تحریم های ظالمانه علیه کشورمان افزود: با توجه به این تحریم ها به ویژه در حوزه های حمل و نقل هوایی و ریلی، حمل زمینی اهمیت بسیاری می یابد و پایانه های مرزی به ویژه بازرگان در این خصوص نقش بسزایی دارند.

معاون استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم این استان را مهمترین منطقه کشور در حوزه حمل و نقل بار دانست و گفت: باید از ظرفیت مرزی آذربایجان غربی در راستای توسعه حمل و نقل بین المللی به ویژه در شرایط خاص کنونی بیشترین بهره برده شود.

تقی کهوریان با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته اقدامات زیربنایی بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل آذربایجان غربی انجام شده است، اضافه کرد: ثمره این اقدامات می تواند در کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل به ویژه در زمینه کاهش نقاط حادثه خیز موثر باشد.

وی اضافه کرد: بهسازی راه ها و احداث راه های جدید از جمله مواردی است که آذربایجان غربی بیش از پیش به آن نیاز دارد و امیدواریم با اهتمام ویژه نهادهای مربوطه این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

در این آیین ارسلان شکری به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز