خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اموراجتماعی سلامت وزارت بهداشت:

مجمع سلامت ابزاری تسهیل مشارکت مردم است/کانون سلامت محله تشکلی اجتماع محور است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۴۹۰

مدیر کل اموراجتماعی سلامت وزارت بهداشت گفت: کانون سلامت محله تشکلی اجتماع محور و ابزاری برای تسهیل مشارکت مردم است.

به گزارش ایلنا از ساری، سمانه زمانی، در اجلاس روسا، معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشور که امروز در ساری برگزار شد با بیان اینکه کانون سلامت محله به عنوان نقطه آغاز مشارکت های ساختارمند مردمی است، اظهارداشت : کانون سلامت محله یک تشکل اجتماع محور است که با حضور همه مردم در هر یک از محلات شهر یا روستا تشکیل می شود.

وی افزود: افزایش موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله، تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و احساس ارزشمند بودن، نهادینه سازی مشارکت و همکاری مردم در توسعه محله، بسیج، هدایت و مدیریت ظرفیتهای مردمی در پاسخ دهی به معضلات و مشکلات محله، ارتقای سطح مهارتهای مردم در عرصه های سلامت و سازماندهی مردم در پذیرش مسئولیت های اجتماعی را ماموریت کانون سلامت محله است.

مدیر کل اموراجتماعی سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه مشارکت در کانون سلامت محله باید آگاهانه، داوطلبانه، مسوولانه و عادلانه باشد، گفت: در مجمع سلامت محله نمایندگان مرد، نمایندگان دستگاه های دولتی و نمایندگان معتمدین ومراکز علمی حضور دارند که توسط وزیر کشور و بهداشت به همه دانشگاه ها و استانداری ها ابلاغ شده است.

زمانی با بیان اینکه مجامع سلامت ابزاری برای تسهیل مشارکت مردم است، افزود: باید مجمع سلامت در همه شهرستان ها تشکیل شود که  تاکنون در مازندران12، گیلان 8 ، گلستان 3و سمنان 3 مجمع برگزار شده است.

وی ادامه داد: براساس تقسیم بندی کشوری که وزارت کشور مصوب کرده است باید هر محله یک کانون داشته باشد که طبق برنامه عملیاتی 10 درصد از کانون های کل کشور تا پایان سال راه اندازی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز