خبرگزاری کار ایران

امروز برگزار شد؛

نشست خبری رئیس هیات ورزشی روستایی خوزستان/ اجرای یزله و چوب بازی بصورت مسابقات

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۴۳۷

نشست خبری با حضور سید کریم حسینی، رئیس هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی، محلی استان خوزستان امروز دهم مرداد در حاشیه افتتاح طرح های ورزشی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، طی این نشست، سید کریم حسینی گفت: در سال ۹۶، ده خانه ورزشی روستایی را از بودجه وزارت خانه ورزش و جوانان، تجهیز کردیم. امسال به برکت مصوبه مجلس شورای اسلامی و تخصیص بودجه وزارت ورزش و جوانان، ۱۰ خانه را به ۸۰ خانه ورزش روستایی ارتقا دادیم که رشد ۷۰۰ درصدی در جامعه ورزش روستایی را به همراه داشته است.

وی افزود: از ۲۷ شهرستان امروز ۲۴ شهرستان دارای خانه های ورزشی هستند  که تجهیزات آن ها شامل پنج قلم از جمله: شطرنج، میز تنیس، دارت، فوتبال دستی می باشد. همچنین توزیع ۱۲ هزار پیراهن و شورت ورزشی در بین تیم های ورزشی روستایی و برگزاری جام نوروزی و جام مبارک رمضان از دیگر اقدامات هیات ورزشی روستایی می باشد.

حسینی در ادامه بیان کرد: وقتی این تجهیزات در روستاها جانمایی شدند، از مهرماه امسال،  المپیاد خانه های ورزشی روستا برگزار خواهد شد، که به منظور استفاده بهینه از این تجهیزات صورت می گیرد. همچنین بدلیل نگهداری این تجهیزات در فضای سر پوشیده، بانوان نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی ادامه داد: نظر ما بر این است که اگر امکانات و فضاهای ورزشی و فرصت‌ها در استان وجود دارد، برای روستاییان و روستاها نیز وجود داشته باشد.

رئیس هیات ورزش روستایی اذعان کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه جغرافیایی دارد. جمعیت مستعد به ویژه جمعیت جوان و علاقه مند به ورزش های روستایی و بومی و محلی به عنوان یک میراث گرانبها، بیش از هر چیز ما را به تلاش بیشتر برای توسعه و پیشرفت ورزش در روستاها تشویق می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازی های بومی - محلی، نماد همگرایی و همدلی در میان قومیت های مختلف استان است، گفت: جامعه روستایی با بیش از ۱/۵ میلیون نفر، در بیش از  ۴ هزار روستا، فرصت خوبی برای برنامه ریزان فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی می باشد که  باید به عنوان یک فاکتور خوب از آن استفاده شود. در حوزه های ورزشی قریب به ۲۰ هزار نفر بیمه شده روستایی داریم، این بدان معناست  که روستاییان ما به ورزش علاقمند هستند و به آن می پردازند.

وی افزود: یکی از علل علاقمندی روستاییان به بازی های بومی محلی، احساس قرابت فرهنگی و سنتی با آن ها می باشد.تعداد ۲۲ هزار و ۳۲ نفر ورزشکار روستایی تا پایان سال ۹۶ داشته ایم.۲۷ شهرستان ما هیات ورزشی دارند.

سید کریم حسینی  با اشاره به اینکه هیات ورزشی روستایی، در واقع یک اداره کل ورزشی کوچک است بیان داشت: ما نیاز به یک همکاری بین بخشی و یک نگاه همدلانه داریم. اینجا جایی نیست که ما بخواهیم‌ از آن بهره ای ببریم. تاکید می کنم که ما و همکارانمان، بدون هیچ گونه انتفاع مالی، فعالیت می کنند.

وی همچنین در پاسخ این سوال که ورزش هایی هستند که هم، فکری و هم، رزمی بوده و دارای تاریخ دیرینه ای هستند آیا برای ثبت و احیای آن ها تمهیداتی اندیشیده اید؟ گفت: بحث یزله در بین قومیت عرب در ۹ شهر و بازیِ دستمالی یا چوب بازی در فرهنگ بختیاری در ۱۰ شهر، را بصورت قانونمند و در قالب مسابقه اجرا می کنیم و ثبت ملی آن ها را در دست اقدام داریم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز