خبرگزاری کار ایران

غلامی در جمع خبرنگاران:

همه مدیران دولتی یک‌روز بازنشسته می‌شوند/ ۸۵% حجم دانشگاه‌ها از طریق پذیرش بدون کنکور است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۵۱

وزیر علوم گفت: همه کسانی که در دولت کار می‌کنند و از دولت حقوق می‌گیرند یک روزی بازنشسته می‌شوند و باید از سازمان بازنشستگی حقوق دریافت کنند اما اساتید بعد از بازنشستگی از بیمه خارج نمی‌شوند و مادامی که می‌خواهند تجهیزات آنها شامل میز و دفاترشان در اختیارشان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، منصور غلامی در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در خصوص حذف کنکور و برنامه وزارت علوم در این باره گفت: در مورد حذف کنکور در سال آینده که تکلیف مشخص است و قبلا هم گفته‌ایم بیش از ۸۵ درصد حجم دانشگاه‌ها و پذیرش‌های فعلی از طریق بدون کنکور و فارغ‌التحصیلی است.

وی افزود: اما در خصوص رشته‌هایی که طرفداران بیشتری دارند باید سنجش و مقایسه‌ای بین داوطلبان صورت بگیرد.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه او هم مشمول بازنشستگان می‌شود یا خیر، گفت: این قانون شامل من نمی‌شود اما در مجموع وزرا از این قانون مستثنی هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین زمان فعالیت مدیران دانشگاهی تابستان است

غلامی با بیان اینکه هیچ جذب و نگهداری در مرحله استخدام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بحث فعلی قانون استخدام و آیین‌نامه استخدامی است که ماده‌ای به اسم بازنشستگی دارد و طبق آن همه کسانی که در دولت کار می‌کنند و از دولت حقوق می‌گیرند یک روزی بازنشسته می‌شوند و باید از سازمان بازنشستگی حقوق دریافت کنند اما اساتید بعد از بازنشستگی از بیمه خارج نمی‌شوند و مادامی که می‌خواهند تجهیزات آنها شامل میز و دفاترشان در اختیارشان است. من در این خصوص بخشنامه هم صادر کردم این مساله قانون است و به معنای اخراج کسی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز