خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت فروش مکمل‌های ورزشی در واحد های صنفی کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۲۱

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فروش مکمل های ورزشی در واحد های صنفی ممنوع است و بایستی با متخلفان برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامبیز حسن زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور اظهار داشت: از سال گذشته پایش و نظارات بر مراکز ورزشی و عطاری های سطح استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت تشدید شده است.
وی با بیان اینکه محو شدن تخلفات آشکار از چنین مراکزی حاصل نظارت ها بوده است، گفت: کماکان تخلفات نهان و پشت پرده در این اماکن خود نمایی می کند، و منطبق نبودن محصولات به فروش رفته با اصول بهداشتی از تبعات آن است.
حسن زاده ضمن تاکید بر عرضه مکمل های ورزشی در داروخانه ها افزود: تنها مرجع قابل اطمینان که با سازو کارهای بهداشتی و نظارت همسو است، داروخانه ها هستند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: به واسطه شرایط اقتصادی کشور در حوزه دارو احتمال و انتظار رونق قاچاق در این بخش فزونی می یابد؛ چراکه بروز ناهمگنی بین عرضه و تقاضا بستر چنین واقعه ای را فراهم می کند.
حسن زاده مقابله با قاچاق را نیازمند همت جمعی دانست و گفت: بایستی با تشدید نظارات ها مانع از رسیدن اقلام آرایشی بهداشتی خارج از چرخه سلامت به مصرف کننده باشیم، و نسبت به فعال کردن آموزش در مدارس پسرانه بیشتر اهتمام ورزیم.
رئیس هیات مدیره مدرسه انجمن داروسازان کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: جامعه هدف ما در استفاده از اقلام غیر استاندارد وسیع است، پس می طلبد تلاش مضاعفی برای مقابله با آن صرف شود.
آرمان حسینی با بیان اینکه خطرات و آسیب های کالاهای قاچاق بیش از حد تصور مردم است، گفت: صرف مطالب آموزشی منقوش شده بر بیلبورد ها راه برون رفت از این معضل نیست بلکه ورود صدا و سیما و بهره مندی از نکات و مطالب متخصصان این حیطه راه چاره است.
وی عنوان کرد: هنوز جایگاه و اهمیت این گونه مسائل برای مردم تبیین نشده و از سویی پایین بودن سطح علمی جامعه در مواجه با این موارد خود بر مشکلات می افزاید.
حسینی با بیان ناکافی بودن نظارت بر روی کالاهای آرایشی بهداشتی گفت: بایستی تبعات و خطرات استفاده از این اقلام را برای مردم بازگو کنیم، تا خود بر این نتیجه دست یابند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز