خبرگزاری کار ایران

گزارش کارشناسان سازمان ملل؛

ایران دنبال راه‌‎حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۱۵

گروهی از کارشناسان که نتیجه تحریم‌های یمن را رصد می‌کنند به این نتیجه رسیدند که ایران خواستار نقش سازنده در رسیدن به راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن است.

به  گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، کارشناسان سازمان ملل گفته‌اند که ایران احتمالا خواستار بازی یک نقش سازنده در پایان دادن به جنگ یمن است. 

بر اساس این گزارش پنل کارشناسی شورای امنیت که تحریم‌های یمن را رصد می‌کند از احتمال تلاش ایران برای رسیدن به صلح در یمن خبر داده است. 

در این گزارش گفته شده که این پنل کارشناسی معتقد است که ایران شاید خواستار بازی یک نقش سازنده برای یافتن راه حل صلح‌آمیز در یمن باشد. تلاش‌های این کشور برای آتش‌بس در ماه رمضان به همراه برخی کشورهای اروپایی ناموفق بود.

این رسانه آمریکایی مدعی شد: ایران نفوذش را در سراسر مرزهایش در سال‌های اخیر افزایش داده و ده‌ها هزار شبه نظامی شیعه را در کشورهای عراق و سوریه و لبنان تامین مالی کرده است. رقابت بین شیعیان به سرکردگی ایران و اهل تسنن به سرکردگی عربستان، منطقه را چند پاره کرده و بر آتش فرقه‌گرایی در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن دمیده است. 

بر اساس این گزارش با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ارزش پول ملی ایران سقوط کرده و وضعیت اقتصادی سختی ایجاد شده است.

آسوشیتدپرس نوشت: محمد بن سلمان که به معمار مداخله ائتلافی در یمن شهره است و محمد بن زاید شیخ امارات، مدعی هستند که انصارالله یمن که از سال ۲۰۱۴ کنترل شهر صنعا را در دست دارد، گروه مورد حمایت ایران است. بنابراین ایران در جبهه‌های جنگ عراق و سوریه پیروز بوده است. 

این رسانه ادعای سازمان ملل و کشورهای غربی در مورد ارسال سلاح از ایران به انصارالله لبنان را تکرار کرده و نوشت: انصارالله از این سلاح‌ها برای حمله به ریاض استفاده کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز