خبرگزاری کار ایران

بولتون:

آمریکا تا زمانی که ایران به تهدیداتش در منطقه ادامه دهد، در سوریه می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۹۰۶

مشاور امنیت ملی «ترامپ» مدعی شد: «نیروهای آمریکایی تا زمانی که ایران منشا مشکلات در منطقه باشد، در سوریه خواهند ماند.»

به گزارش ایلنا به نقل از «آسوشیتدپرس»، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور آمریکا روز گذشته مدعی شد: «نیروهای آمریکا تا زمانی که ایران به تهدید منطقه ادامه دهد، در سوریه خواهند ماند.» این درحالی است که کاخ سفید وعده داده بود نیروهای آمریکایی به زودی از سوریه خارج خواهند شد.

بر اساس این گزارش ترامپ در ماه آپریل گفته بود نیروهای آمریکایی به زودی سوریه را ترک خواهند کرد. این اظهارات نارضایتی مقامات اسرائیل را که معتقدند سوریه به عرصه ای برای روسیه و ایران تبدیل شده را در پی داشت.

روز یکشنبه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی «ترامپ» مدعی شد: «نیروهای آمریکایی تا زمانی که ایران منشا مشکلات در منطقه باشد در سوریه خواهند ماند.»

«بولتون» در گفت‌وگو با «ای بی سی نیوز» مدعی شد: «من فکر می‌کنم رییس جمهور به وضوح اعلام کرده که ما تا زمانی که سرزمین‌های تحت سیطره داعش پاکسازی نشوند و تا زمانی که ایران به تهدیداتش در خاورمیانه ادامه بدهد در سوریه خواهیم ماند.»

وی گفته این موضوع یکی از محورهای مذاکرات ترامپ و پوتین در نشست امروز در هلسینکی خواهد بود. این اولین دیدار دوجانبه رسمی بین سران دو کشور روسیه و آمریکا خواهد بود.

«یوری یوشاکوف» مشاور امور خارجی «پوتین» روز جمعه گفته بود سوریه و حضور ایران در این کشور در دستورکار مذاکرات بین پوتین و ترامپ قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز