خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

کره شمالی به تعهداتش عمل کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۵۰

پس از آن‌که یک ماهواره جاسوسی آمریکایی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در یک کارخانه در کره‌شمالی خبر داد، پرسش‌هایی درباره وفاداری پیونگ‌یانگ به تعهداتش مطرح شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که انتظار دارد پیونگ‌یانگ به تعهداتی که در نشست ماه ژوئن وعده انجام‌شان را داده بود عمل کند و تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که در نشست چند روز آینده آ.سه.‌آن به کشورهای جنوب شرقی آسیا فشار می‌آورد تا به تحریم کره‌شمالی ادامه دهند. 

پس از آن‌که یک ماهواره جاسوسی آمریکایی از آغاز دوباره فعالیت‌ها در یک کارخانه در کره‌شمالی خبر داد، پرسش‌هایی درباره وفاداری پیونگ‌یانگ به تعهداتش مطرح شده است. این کارخانه تولیدکننده نخستین موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی است که برد آن به ایالات متحده نیز می‌رسد. 

وزارت خارجه آمریکا احتمال دیدار «مایک پمپئو» دیپلمات ارشد ایالات متحده با مقام‌های کره‌شمالی در حاشیه نشست آ.سه.آن را رد نکرد. 

«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به خبرنگاران گفت: «دیپلمات‌های ما و مقام‌های کره‌شمالی در چندین نشست حضور مشترک خواهند داشت. مانعی برای دیدار دو طرف وجود ندارد، اما برنامه‌ای هم از پیش برای این موضوع تعیین نشده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز