خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل خانه موسیقی: دچار مصیبت و بلایی شده‌ایم به نام موسیقی پاپ

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۸۹۰

حمیدرضا نوربخش در مراسم شب محمد نوری گفت: ما امروز دچار مصیبت و بلایی شده‌ایم به نام موسیقی پاپ که یک موسیقی بی‌بنیان، بی‌مایه و بی‌هویت چه به لحاظ محتوا، چه ساختار و چه شکل است.

به گزارش ایلنا، آیین نکوداشت محمد نوری (خواننده فقید موسیقی کشورمان) ساعت ۱۸ روز دوشنبه هشتم مرداد توسط انجمن شاعران ایران و با همکاری خانه موسیقی ایران و حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.

اجرای مراسم «شب محمد نوری» را سهیل محمودی برعهده داشت و تعدادی از قطعاتِ او نیز در این مراسم اجرا شد. 

حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه‌ موسیقی) با قدردانی از انجمن شاعران ایران برای برگزاری این مراسم به این نکته اشاره کرد که امروز بیش از همیشه جای محمد نوری برای آن‌چه ما به آن موسیقی پاپ می‌گوییم، خالی است. 

‎او همچنین ادامه داد: اگر موسیقی پاپ را مردمی و مردم‌پسند بدانیم، نوری سال‌ها در این کار تحصیل کرد و زحمت کشید و باید سرمشقی برای بقیه باشد؛ ما امروز دچار مصیبت و بلایی شده‌ایم به نام موسیقی پاپ که یک موسیقی بی‌بنیان، بی‌مایه و بی‌هویت چه به لحاظ محتوا، چه ساختار و چه شکل است و همان نیز به عنوان خوراک به مردم داده می‌شود و به همین خاطر هر روز گوش مردم با آن‌چه استاد نوری ارائه می‌کرد، فاصله می‌گیرد.

به گفته‌ نوربخش، محمد نوری نشان داد موسیقی پاپ می‌تواند چه قابلیت‌هایی داشته باشد و به همین خاطر آثاری رقم زد که توانست نام استاد را برازنده‌اش کند. 

نوربخش تصریح کرد: او جدای از صدای منحصر به فرد، سالیان سال برای این کار تمرین و تحصیل کرد و در بخش موسیقی آثار نیز باید از دکتر محمد سریر یاد کنیم که توانست در بخش موسیقی همین کار را انجام دهد. استاد سریر را به عنوان موسیقی‌دانی کلاسیک می‌شناسیم که با سازهای مختلف و تئوری موسیقی آشناست. او ژانری از موسیقی پاپ با خوانندگی محمد نوری ارائه کرد که می‌تواند الگویی برای جوانان امروز باشد که در بخش موسیقی فعالیت می‌کنند.

این خواننده‌ موسیقی سنتی همچنین اضافه کرد: امروز باید این را هشدار دهیم که ‎رسانه ملی به موسیقی درست، باهویت و باشناسنامه کم لطفی می‌کند. امروز چهره‌هایی مانند علف هرز سر برمی‌آورند و با عنوان خواننده موسیقی پاپ به خورد مردم داده می‌شوند.

‎نوربخش با بیان اینکه یاد استاد نوری همیشه جاودان است، ابراز امیدواری کرد رهروان راه این استاد بتوانند این راه را ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز